Temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini ortaçağlardan günümüze dönem ve akımlarıyla tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki gelişmeler incelenecektir. Derste resim, heykel, mimari ve seramik alanındaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar, sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular değerlendirilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Mehmet Üstünipek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15:00-15:65, Ataköy Kampüs, 5B-06-8-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 15:00-15:65, Ataköy Kampüs, 5B-06-8-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu Başlığı
Konu ile İlgili Terimler
Coğrafi Tanım
Dönemlendirme ve Tarihsel Süreç
Dönemin Sanatını Biçimlendiren Unsurlar
Dönemin Sanatı
Konuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
Ayrıca belgesel gösterimleri ve konuyla ilgili okumalar ve sınıf dışı etkinlik olarak müze/ anıt veya sergi ziyaretleriyle yerinde inceleme yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar
- E.H.Gombrich; Sanatın Öyküsü,Remzi Kitabevi,1986.
- Mary Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, Yem Kitabevi, 2009.
- Prof. Dr. Belkıs Mutlu; Mimarlık Tarihi Ders Notları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2001.
- Semra Germaner, 18. Yüzyıl Avrupa Resmi, Kabalcı Yayınevi,1996.
- Zeynep İnankur, 19. Yüzyıl Avrupasında Resim ve Heykel, Kabalcı Yayınevi,1997.
- Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi,1982.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ortaçağ Avrupa Sanatı (Karolenj ve Romanesk Dönemler).
Sözlü anlatım
2. Hafta
Ortaçağ Avrupa Sanatı (Gotik Dönem).
Sözlü anlatım
3. Hafta
Rönesans Sanatı I .
Sözlü anlatım
4. Hafta
Rönesans Sanatı I.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Maniyerizm ve Barok Sanat I.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Barok Sanat II.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
18.yüzyıl Avrupa Sanatı I.
Sözlü anlatım
9. Hafta
18.yüzyıl Avrupa Sanatı II.
Sözlü anlatım
10. Hafta
19.yüzyıl Avrupa Sanatı I.
Sözlü anlatım
11. Hafta
19.yüzyıl Avrupa Sanatı II.
Sözlü anlatım
12. Hafta
20.yüzyıl Avrupa Sanatı I.
Sözlü anlatım
13. Hafta
20.yüzyıl Avrupa Sanatı II.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Türk Sanat Tarihine Genel Bakış.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayabilecek.
ÖÇ-2
Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3
Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyabilecek.
ÖÇ-4
Sanat tarihinden örnekleri yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyebilecek.
ÖÇ-6
Sanat tarihi ile ilgili farklı kaynakları bir araya getirmek, düzenlemek ve yeni bir bakış açısıyla düzenleyebilecek.
ÖÇ-7
Sanat tarihi bilgisinden yararlanarak bir sanat üretiminin niteliğini değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.