Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklamcılığa Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2107 2 Reklamcılığa Giriş 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Reklamcılık, kavramına ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve güncel uygulamalı örnekler üzerinden; reklamın amaçlarının, işlevlerinin, türlerinin ortaya konulması, günümüz tüketim toplumunda işletmelerin ve bireylerin yaşamındaki yerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 5B-06-08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 5B-06-08-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde iletişim sürecinin nasıl, hangi öğelerle gerçekleştiği, amacına ulaşmayı hedefleyen bir iletişimin kurulması için hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği ve hangi etmenlerden kaçınılması gerektiği uygulamalarla, örneklerle tartışılmaktadır.

 
Temel Kaynaklar - Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009.
- Babacan, Muazzez. Reklamcılık Temel Kavramlar, İstanbul: Detay Yayıncılık, 2005.
 
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Reklam kavramının çeşitli tanımları. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklam kavramının farklı görüşler doğrultusunda ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması. Sözlü anlatım
4. Hafta Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması. Sözlü anlatım
6. Hafta Pazarlama iletişimi içinde reklamın yerinin irdelenmesi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Temel reklamın türlerinin ortaya konulması. Sözlü anlatım
9. Hafta Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Çeşitli reklam ortamlarının ele alınması ve reklam ortamlarına ilişkin çeşitli örneklerin verilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Reklamcılık sürecini açıklayan çeşitli modellerden söz edilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Reklam kampanyası planlama sürecinin ele alınması. Sözlü anlatım
13. Hafta Günümüz reklamcılık anlayışını etkileyen; gerilla pazarlama, eğlence pazarlaması vb. kavramlara değinilmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Reklam ajanslarının tarihsel gelişimi ve işleyişi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Reklam modellerini özümseyerek, tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklam modellerini yaşama uyarlayarak, kullanabilecek.
ÖÇ-3Reklamcılık alanına ilişkin yetilerini geliştirerek, temel düzeyde bir reklam taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-4Reklamcılıkla pazarlama iletişiminin diğer unsurları arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5Edindiği kuramsal bilgileri güncel reklam örnekleriyle ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-6Reklamcılık alanına ilişkin genel kavramları açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6