Öğrencilere genel anlamda iletişim alanının farklı uzmanlık alanlarıyla ilişkilendirilebilecekleri farklı disiplinlerdeki kimi kuramsal bilgilerin, kavramların aktarılması ve bu çerçevede öğrencilere söz konusu kavramlar üzerinden eleştirel bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi,13:00-14:45, Ataköy Kampüs, 3B-11-13-15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi,13:00-14:45, Ataköy Kampüs, 3B-11-13-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, PP Sunum, örnek olay incelemeleri, sınıf içi tartışma, değerlendirme ve uygulama.
Temel Kaynaklar
Cengiz Yanıklar-Tüketim Sosyolojisi
George Ritzer-Toplumun McDonaldlaştırılması
John Fiske -Popüler Kültürü Anlamak
Neil Postman-Televizyon Öldüren Eğlence
Zygmunt Bauman- Küreselleşme
John Berger-Görme Biçimleri
Diğer Kaynaklar
Güncel internet ve haber kaynakları ve akademik makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Popüler kültürün moda üzerindeki etkilerinin tartışılması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Spor alanlarının tüketim kültürü içindeki yerinin tartışılması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Teknoloji ve gözetim toplumu kavramlarının tartışılması
Sözlü anlatım
4. Hafta
Popüler kültür ve gençlik kavramlarının tartışılması
Sözlü anlatım
5. Hafta
Popüler kültür ve sinema kavramlarının tartışılması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Televizyon dizilerinin popüler kültürle ilişkisinin tartışılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Tüketim kültürü ve değişen beden algısının tartışılması
Sözlü anlatım
9. Hafta
Popüler kültür ve müzik kavramlarının tartışılması
Sözlü anlatım
10. Hafta
Etkinlik uygulaması ve örnekleri: Davetler, iş toplantıları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Tüketim kültürü ve müze kavramlarının tartışılması
Sözlü anlatım
12. Hafta
Tüketim kültürü/Popüler kültür kavramlarının reklamcılık alanıyla olan ilişkisinin tartışılması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Alışveriş merkezlerinin tüketim kültürü üzerindeki etkilerinin tartışılması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Değişen yeme alışkanlıkları ve tüketim kültürüyle olan ilişkisinin tartışılması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Sosyal medyanın tüketim kültürü üzerindeki etkilerinin tartışılması
Sözlü anlatım
16. Hafta
Küreselleşme ve göç kavramlarının tartışılması
Sözlü anlatım
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Temel kaynaklarda sunulan kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Temel kaynaklarda sunulan temel kavramlar arasında bağlantı kurabilecek
ÖÇ-3
Temel kaynaklarda sunulan kavramların önemini belirtebilecek.
ÖÇ-4
Temel kaynaklardan elde edilen kuramsal bilgiler ile pratik uygulamalar arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5
Mesleki alanlarla ilgili kaynaklara ulaşabilecek ve gereksinim duyduğunda kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.