Bu dersi alan öğrenciler kurumsal strateji, kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarını tanıyacak ve sektörde pratik edebilecek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Rezal Koç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi,11:00-12:45, Ataköy Kampüs, B1-8
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi,11:00-12:45, Ataköy Kampüs, B1-8
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramsal tartışma
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kurumsal kimlik kavramına genel bir bakış.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kurumsal kimlik kavramı ve kurumsal imaj kavramı.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kurumsal kimlik kavramı ve kurumsal imaj kavramı.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kurumsal strateji ve kurumsal kültür kavramları ve birbirleriyle ilişkisi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kurumsal strateji ve kurumsal kültür kavramları ve birbirleriyle ilişkisi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramları ve birbiriyle ilişkisi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramları ve birbiriyle ilişkisi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kurumsal kimlik türleri ve kurum kimliğinin tarihsel gelişimi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Bir kurumun sahip olduğu görsel kimlik bileşenleri ( kurumun adı, logo ve semboller, renk,kurumsal sloganlar, harf- yazı karakteri).
Sözlü anlatım
12. Hafta
Bir kurumun sahip olduğu görsel kimlik bileşenleri ( kurumun adı, logo ve semboller, renk,kurumsal sloganlar, harf- yazı karakteri).
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kurum kimlik oluşturma süreci ve kurumsal kimliğin giderek artan önemi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Kurum kimliği, kurumsal imaj, kurumsal strateji, kurumsal kültür kavramlarını teorik olarak tanıyabilecek.
ÖÇ-2
Kurumsal strateji, Kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarını açıklayabilecek ve aralarındaki ilişkiyi analiz edebilecek.
ÖÇ-3
Bir kurumun kurumsal kültür ve kurumsal kişiliğini oluşturan unsurlarını belirleyerek ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Bir kurumun kurumsal kimliğini ve kurumsal iletişim planlarını tasarlayabilecek.
ÖÇ-5
Bir kurumun kurumsal kimliğini tasarlayabilecek kurumsal strateji planlarını tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.