Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bitirme Projesi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN0102 8 Bitirme Projesi II 1/2/0 Z Türkçe 10
Dersin Amacı
Öğrencilerin dört yıl boyunca edindikleri eğitimi bir bütün içerisinde kullanmayı ve öğrendikleri teknik ve kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürerek özgün bir çalışmanın ortaya konması söz amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Bitirme Projesi I'den başarılı olmak.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Prof. Dr. Işıl Zeybek, Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar, Öğr. Gör. Yakup Pera Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 1. Prof.Dr. Işıl Zeybek, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 3C-8-10 2. Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Çarşamba, 11:00 – 13:45, Ataköy Kampüsü, 3B-03-05 3. Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar, Pazartesi, 09:00 - 11:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01 4. Öğr. Gör. Yakup Pera Sağıroğlu, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1B-16
Görüşme Saatleri ve Yeri 1. Prof.Dr. Işıl Zeybek, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 3C-8-10 2. Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Çarşamba, 11:00 – 13:45, Ataköy Kampüsü, 3B-03-05 3. Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar, Pazartesi, 09:00 - 11:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01 4. Öğr. Gör. Yakup Pera Sağıroğlu, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1B-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Tartışma, sentezleme
Temel Kaynaklar - Gülbuğ Erol, Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul:Beta Basım Yayım, 2006.
- Lürzer's Archive 2009 ve 2010 aylık dergiler.
 
- Novum, 2009, 2010 dergileri.
 
- Paksoy, Arzu Çekirge. Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul:Rota Yayınları, 1999.
 
- Korkmaz, Sezer.,  Eser, Zeliha., Öztürk, Sevgi Ayşe.,  Işın, F. Bahar. Pazarlama- Kavramlar-İlkeler- Kararlar. Siyasal Basımevi, 2009.
 
- Kotler, Philip. Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazardaki rakip ürünlerin isim taramaları ve ürün isminin bulunması. Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Rakip ürünlerin reklamlarının taranması. Slogan ve söylem biçimlerinin öğrenilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Medya stratejisinin hazırlanması. Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Medya programı hazırlığı. Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Medya programı hazırlığı. Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Yeni mecra bulunması. Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kreatif çalışmaların başlatılması. Logo ve amblem tasarımı. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Mecralara göre slogan, başlık, metinlerin yazılması. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Baskılı malzemelerin metinlerinin yazımı. Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Mecralarda yayınlanacak ilanların kreatif çalışmaların çalışmaları. Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Fotoğraf çekimlerinin gerçekleştirilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta TV senaryolarının ve radyo reklam spotlarının yazımı. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Kampanya bütçesinin hazırlanması. Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Kampanyanın başarıya ulaşabilmesi için hangi yöntem ve aracın kullanılacağını sorgulayabilecek
ÖÇ-2Kampanyanın başarıya ulaşması için uyguladığı yöntemleri ölçümleyebilecek
ÖÇ-3Kreatif çalışmalarda fikri bularak kampanyanın tarzını oluşturarak uygulayabilecek
ÖÇ-4Kampanyanın her türlü mecrası için metin yazarlığını uygulayabilecek.
ÖÇ-5Medya programı ve bütçesi hazırlayabilecek.
ÖÇ-6Kampanyanın hareketli hareketsiz tüm görselleri için farklı yaratıcı kişilerle grup çalışmasını planlayabilecek
ÖÇ-7İletişim problemini tanımlayabilecek.
ÖÇ-8İletişim problemini yaratıcı fikirlerle çözebilecek.
ÖÇ-9İletişim problemi çerçevesinde kampanya tasarlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8               
ÖÇ 9