Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Estetik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3214 Estetik 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Sanat olayını ayrıntısıyla inceleyebilmek, çözümleyebilmek. Sanat olgusunu değerlendirebilmek, eleştirel yargılarda bulunabilmek. Sanat yapıtını ontolojik yönden araştırabilmek, estetik konusunda edinilen bilgiyi yeni durumlara uyarlayabilmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Felsefenin temel bir disiplini olarak “estetik” ile ilgili temel bilgileri aktarmak, betimlemek; ilgili kavramları tanımlayıp çözümlemek, örneklemek. “Estetik”in temel problemlerini listelemek, açıklamak, birbirleriyle ilişkilendirerek sorgulamak, tartışmak ve değerlendirmek. Edinilen temel bilgiler ışığında somut sanat yapıtlarını ayrıntısıyla gözden geçirmek, çözümlemek, eleştirmek. Bütün bu aşamalarda bilgileri kendi cümleleriyle ifade etmek.
Temel Kaynaklar - Tunalı, İsmail. Estetik. İstanbul:Remzi Kitapevi, 1998.

-Tunalı, İsmail. Sanat Antolojisi, İstanbul:İnkılap Kitabevi,2011.

-Tunalı, İsmail. Felsefenin Işığında Modern Resim. İstanbul:Remzi Kitapevi, 2008.

-Mengüşoğlu, Takiyettin. Felsefeye Giriş, İstanbul:Remzi Kitapevi, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bir felsefe disiplini olarak “Estetik” nedir? Sözlü anlatım
2. Hafta Estetik’in temel problemleri ve temel kavramları Sözlü anlatım
3. Hafta Estetik süje ne demektir? Sözlü anlatım
4. Hafta Estetik obje ne demektir? Sözlü anlatım
5. Hafta Estetik değer ne demektir? Sözlü anlatım
6. Hafta Estetik yargı ne demektir? Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Estetik obje analizi. Sözlü anlatım
9. Hafta Estetik bir kavram olarak objektivation. Sözlü anlatım
10. Hafta Varlık tarzı bakımından sanat eseri veya estetik obje. Sözlü anlatım
11. Hafta Varlık tarzlarının verilişi. Sözlü anlatım
12. Hafta Sanat eserlerinde varlık tabakaları. Sözlü anlatım
13. Hafta Edebiyat eserinde ver resimde varlık tabakaları. Plastik’de, yapı eserinde, müzik eserinde varlık tabakaları. Sözlü anlatım
14. Hafta Sanat eserinin antik yapısı ve estetik değer. Somut sanat yapıtları üzerinde bilgilerin örneklenmesi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Sanat yapıtlarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Sanat eserlerinin somut varlığı nedir? Sorusunu tartışabilecek.
ÖÇ-3Sanat ile felsefe arasındaki bağlantıyı tasarlayabilecek.
ÖÇ-4Sanat yapıtlarını yargılayıp değerlendirebilecek.
ÖÇ-5Estetik ile felsefenin ilişkisini çözümleyebilecek.
ÖÇ-6Sanat yapıtlarını birer estetik obje olarak ele alıp tartışabilecek.
ÖÇ-7Sanat yapıtlarını estetik değer olarak sorgulayabilecek.
ÖÇ-8Sanatın insanın bir varlık koşulu olduğunu inceleyebilecek.
ÖÇ-9Sanat yapıtlarıyla ilgili olarak felsefi yargılarda bulunabilecek.
ÖÇ-10Sanat yapıtlarını felsefe ile ilişkilendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8               
ÖÇ 9               
ÖÇ 10