Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Filmi Yönetmenliği II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4206 Reklam Filmi Yönetmenliği II 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Reklam filmi tasarımı, hazırlığı ve yapım süreçlerinin tamamında etkin ve karar verici komunda olmalarını sağlayan kuramsal ve pratik bilgilerin öğrenilmesi.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teorik ders anlatımı ve uygulama sırasında özellikle reklam filmi setlerine gidilerek uygulamaları yerinde izlettirmek.
Temel Kaynaklar  
- Sequela, Jacques. Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, İstanbull:Milliyet Yayınları, 1997.
 
-Brown, Blain. Sinematografi Kuram ve Uygulama, İstanbul:Hil Yayınları, 2008.
 
- Millerson, Gerald. Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği,İstanbul: Es Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklam filmi çalışma takviminin hazırlanması. Sözlü anlatım
2. Hafta Ekip çalışmasının önemi. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklam – marka ilişkilendirilmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta TV’de reklam kuşağının seçilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Medya planlamasında televizyon reklamı. Sözlü anlatım
6. Hafta Televizyon reklamında renklerin önemi ve kullanımı. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Televizyon reklamında ses kullanımı. Sözlü anlatım
9. Hafta Televizyon reklamında metin yazarlığı. Sözlü anlatım
10. Hafta Televizyon reklamında müziğin önemi ve özgün müzik kullanımı. Sözlü anlatım
11. Hafta Göstermenin anlatmaktan ve söylemekten daha önemli olduğunun saptanması. Sözlü anlatım
12. Hafta Televizyon reklamında görselliğin önemi. Sözlü anlatım
13. Hafta Öğrencilerin hazırladıkları reklam taslakları üzerinde tartışma. Sözlü anlatım
14. Hafta Öğrencilerin hazırladıkları reklam taslakları üzerinde tartışma. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 50


ÖÇ-1Yaratıcılıklarını kullanarak reklam filmi taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-2Bir reklam filminin hazırlanmasında gerekli olan teknolojik donanımı saptayabilecek.
ÖÇ-3Reklam filminde gerekli olan son sistem teknolojileri kullanabilecek.
ÖÇ-4Kısa zaman dilimi içerisinde reklam örgüsünü dramatize edebilecek.
ÖÇ-5Bir reklam filmi taslağının çalışma takvimini hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5