Mitoloji ve kültür eksenli bu dersin amacı; bir disiplin olarak öğrencilere mitolojiye ilişkin kavramsal bakış açısı kazandırmak; mitolojinin doğuşu, anlamı ve uygarlık tarihine etkileri hakkında öğrenciyi bilgilendirmek; mitolojinin kültür ile olan etkileşimi doğrultusunda, mitolojinin sanata ve reklama yönelik yansımalarının, simgebilim ve imgebilim çerçevesinde okunabilmesini sağlamaktır.
Yunan ve Roma Mitolojisi. Çeviren: Musa Eran. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
Diğer Kaynaklar
- Mumya, Truva, Tanrıların Savaşı, İlahların Aşkı, Thor, Herkül vb. filmler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mitoloji Nedir? Mitolojinin Doğuşu, Anlamı ve Etkileri Mitoloji kavramı: Mythos, Logos ve Ethos; Mitolojinin işlevleri, Mitolojinin uygarlık tarihine etkileri.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Mit Nedir? Mit Türleri, Mit, Ritüel, Efsane, Destan, Halk öyküsü, Masal, Fabl; Yaratılış Mitosları’nın tanıtımı, Pelags-Orfik Yaratılış Mitosları’nın aktarımı.
Sözlü anlatım
3. Hafta
: Klasik Mitolojiye Giriş Antik Çağ, Hellenizm, Yunan uygarlığı ve kültürü, Roma uygarlığı ve kültürü, Yunan ve Roma mitolojileri, Artemis ve ilgili mitosları, Apollon ve ilgili mitosları.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Masallar ve Mitoslar arasındaki farklar, benzeyen yönler, kıyaslarla açıklamalar. Zeus ve Zeus’un aşkları, Hera ve ilgili mitosları, Athena ve ilgili mitosları.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Hera ve ilgili mitosları, Athena ve ilgili mitosları. Artemis ve ilgili mitosları, Apollon ve ilgili mitosları.
Sözlü anlatım – Film
6. Hafta
Hermes ve Hermetizm’in tanıtımı.
Sözlü anlatım – Görsel çözümleme
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Anadolu mitolojisi, Anadolu uygarlığı ve kültürü; Hitit uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Ana tanrıça kültü; Anadolu efsaneleri.
Sözlü anlatım – Görseller
9. Hafta
Mezopotamya ve Mısır Mitolojileri, Mezopotamya uygarlıkları ve kültürü; Sümer uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Babil uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Gılgamış Destanı; Mısır uygarlığı, kültürü ve mitolojisi
Sözlü anlatım – Film
10. Hafta
Doğu Asya ve Türk mitolojileri Dede Korkut Hikayeleri. Doğu Asya uygarlığı ve kültürü: Çin uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Japon uygarlığı, kültürü ve mitolojisi;
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sembolizm, Çağcıl mitler Mitoloji ve Çağcıl Dünyaya Yönelik Yansımaları Moles ve ‘Dinamik mit’ kavramı, Jung ve ‘Arketip’ kavramı. Mitoloji ve Sanat; Sanat, İkon, İkonografi, Mitolojinin Batı sanatına etkileri ve sanat yapıtları üzerine analizler
Sözlü anlatım – Görseller - Görsel Çözümleme
12. Hafta
: Reklam, Mitoloji ve Kültür Reklam kavramı, Kültürel bir gösterge olarak reklam, Reklam ve mitoloji ilişkisi
Sözlü anlatım – Görsel çözümleme
13. Hafta
13. Reklamlarda Mitolojinin Kullanılmasına İlişkin Çözümlemeler Reklamlarda mitolojik kahramanlara mitolojik olay örgülerine göndermeler, ve mitolojik simgelere yönelik göndermeler.
Sözlü anlatım – Görsel çözümleme
14. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Mitolojinin öneminin, yaşam pratikleri ve düşün yaşamı üzerindeki etkilerinin farkında olma.
ÖÇ-2
Mit - mit türleri, dünya mitolojileri hakkında bilgi sahibi olma.
ÖÇ-3
Mitoloji-kültür arasındaki ilişki ve etkileşimi kavramı
ÖÇ-4
Mitoloji, sanat, reklam ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma ve reklamlardaki mitolojik göndermelerle ilgili çözümleme becerisi kazanabilme
ÖÇ-5
Esin olgusu daha varsıl hale gelecek.Mitoloji’nin, aslında insanın öyküsü olduğu gerçeğiyle yola çıkarak kronolojik olayları analiz ederken daha fazla donanımla bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-6
Gelenek ve göreneklerde saklı duran ve yaşamında yer etmiş tüm değişik davranış şekillerinin, uygulandığını gördüğü adetlerin, ritüellerin ve inançların kökenine inip yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.