Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Kampanyaları I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4214 Reklam Kampanyaları I 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
İletişim Sanatları öğrencilerine; reklam kampanyalarının araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme safhalarını doğru ve etkin kullanmayı öğreterek; sorun saptama, durum analizleri, iletişim sorunları ve yaratıcı çalışmalar doğrultusunda; hedef kitleye ve reklam amacına uygun yazılı, işitsel, görsel ve küresel  iletilerin tasarlanması, bütünleşik iletişim stratejisinde sunum niteliği taşıyan kampanyaların oluşturulması sağlamayı  amaçlanmaktadır.  Aynı zamanda reklam kampanyaları üretim sürecinde gerekli olan bilgi, teknik ve yöntemlerin stratejik kullanımına yönelik becerilerin öğrencilere kazandırılması hedeflemektedir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Yakup Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 14:00 - 16:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14:00 - 16:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, sentez, uygulama, tartışma.
Temel Kaynaklar

-Elden,Müge-Ulukök,Özkan-Yeygel,Sinem. Şimdi Reklamlar. İst:İletişim, 2008

- Zaltman,Gerald.Tüketici Nasıl Düşünür?.İst:Mediacat,2003

-Trout,Jack. Yeni Konumlandırma.İstanbul:Profilo Yayınları,1999

-Aaker,David. Markalama. İst:Mediacat,2014

-Knapp,E.Duane. Marka Aklı. İstanbul:Mediacat,2000

Diğer Kaynaklar  - Trout,Jack. Farklılaş ya da Öl. İst.:Medicat,2011

-Zyman, Sergio. Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu. İstanbul:Mediacat,2003

-Sullivan,Luke.Satan Reklam Yaratmak. İst:Mediacat,2001

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse Giriş ve Tanışma Sözlü anlatım
2. Hafta Değişen toplum ve iletişim araçları Sözlü anlatım
3. Hafta Reklam Kampanyalarında 4 adım Sözlü anlatım
4. Hafta Araştırma: Pazar, rakip, SWOT ve hedef kitle analizleri. Sözlü anlatım
5. Hafta Araştırma: Sorun saptama, sorun cümlesi oluşturulması Sözlü anlatım
6. Hafta Planlama: Reklam Brief Formu nedir? Nasıl oluşturulur? Sözlü anlatım
7. Hafta Reklam Kampanyalarında Uygulama Örnekleri Sözlü Anlatım
8. Hafta Planlama: Konumlandırma Stratejileri ve Medya Araştırmaları Sözlü anlatım
9. Hafta Reklamda yaratıcı süreç ve strateji planlama kavramı. Sözlü anlatım
10. Hafta Mesaj stratejisi. Duyular ve Marka Sözlü anlatım
11. Hafta Reklamda 5M ve Reklamda Yeni Nesil Trendleri, İnovasyon Sözlü anlatım
12. Hafta Reklam Kampanyalarında Uygulama Örnekleri Sözlü anlatım
13. Hafta Yeni Medya Araçları ile Medya Planlama Sözlü anlatım
14. Hafta Kreatif süreçte sunum teknikleri ve raporlama. Sözlü anlatım
15. Hafta Yeni ve Sosyal Medya da Ajans Brief Yazımı Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Reklam kampanyasını ve içeriklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Durum analizini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Yaratıcı süreci ve özelliklerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Reklamda ana stratejileri kullanabilecek.
ÖÇ-5Reklam kampanyası tasarlayabilecek.
ÖÇ-6Reklam kampanyası uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6