Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Filmi Yapım-Yönetim I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5209 Reklam Filmi Yapım-Yönetim I 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrenci’nin  mesleki  geleceğinde,  Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projelerini  tasarlayıp,gerçekleştirmek  için  gerekli  olan;kuramsal, teknik, finansal, mesleki kavram,ilke ,süreç  ve  yöntemleri çağdaş  öz  ve  biçimde  doğru olarak uygulamaya  geçirecek  temel bilgi ve becerileri kazandırmak
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
 
1-Konu başlığının ve içeriğinin ayrıntılarıyla açıklanması
2-Konu ile ilgili kavram,terim ve özel deyimlerin açıklanması
3-Konu ile ilgili yöntem,davranış ve usullerin açıklanması
4-Konu ile ilgili örneklerin açıklanması,yeni örnekleme oluşum bigisinin verilmesi
5-Konu ile ilgili tasarım ve yaratıcı fikir bağlantılarının açıklanması
6-Konu ile ilgili organizasyon ve yönetim bilgisinin açıklanması
7-Konu ile ilgili işletme ve yönlendirme bilgisinin açıklanması
8-Konu ile ilgili temel bilgi kaynakları ve Bilgi teknolojisinin açıklanması
9-Konu ile ilgili alternatif düşünme ve yaratma bilgisinin açıklanması
10- Konu ile ilgili risk ve başkalaşım ya da olumsuzluk çözme bilgisinin verilmesi.
 
Temel Kaynaklar  

- Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006.
- Tayfur, Gıyasettin. Reklamcılık, Ankara:Nobel Yayıncılık. 2006.
 
- Tan, Nesrin  ve Balkaş, Eda .Adım adım reklam üretimi ve reklam filmi prodüksiyonu, İstanbul: Beta Yayınevi, 2006.
 
- Yanık. Onur.Yaratıcılık. İstanbul: RYD Yayınları, 2008.
 
- Brigitte Mozato. Tasarım Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2007.
 
- Adair, John. Etkili İletişim, BKY kitapevi, 2006.
 
- Newton, Richard. Bütçe Hazırlamak, İstanbul: Optimist Yayınları, 2009.
 
-Etkili Sunum/Richard Newton, İstanbul: Optimist Yayınları,2009.
 
- Yetişken, Hülya. Estetiğin ABC’si, İstanbul: Say yayın, 2008.
 
-Arnheim, Rudolf. Görsel Düşünme, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2008.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklamın tanımı,amacı,reklam filmi yapım ve yönetim kavramının tanımı ve kapsamı ilgili alanın kavram ve tanımları, ders ve konu başlıklarının tanıtımı ve derse giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Üretici ve tüketici açısından reklam ve reklama bakış açıları Sözlü anlatım
3. Hafta Reklamın ve reklam filminin yapılış amaçları Sözlü anlatım
4. Hafta Reklamın özellikleri,fonksiyonları,yararları ve genel reklam tavrı içinde reklam filminin yeri Sözlü anlatım
5. Hafta Reklamı yapanlar açısından reklam (Üretici reklam-Aracı reklam-Hizmet reklamı)ve örnek reklam filmleri Sözlü anlatım
6. Hafta Hedef Pazar açısından reklam(Tüketici reklamları/Ticari reklamlar/Endüstriyel Reklamlar ve örnek reklam filmleri Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Talep açısından reklam(öncelikli talep reklamı ve seçici talep reklamı ve örnek reklam filmleri , Konu açısından reklam(doğrudan ve dolaylı reklam) ve örnek reklam filmleri Mesaj açısından reklam(Kurumsal reklam-ürün reklamı) ve örnek reklam filmleri Sözlü anlatım
9. Hafta Coğrafi açıdan reklam(ulusal reklam,bölgesel reklam,yerel reklam,uluslar arası reklam)ve örnek reklam filmleri Sözlü anlatım
10. Hafta Sosyal amaçlı reklam ve örnek reklam filmleri Sözlü anlatım
11. Hafta Reklam filmi senaryosu yazmak,reklam filmi fikri nasıl bulunur?Konsept ve mesajın görselleştirilmesi,örnek reklam filmi senaryoları Reklam filmi senaryosu yazmak,reklam filmi fikri nasıl bulunur?Konsept ve mesajın görselleştirilmesi,örnek reklam filmi senaryoları Reklam filmi senaryosu yazmak,reklam filmi fikri nasıl bulunur?Konsept ve mesajın görselleştirilmesi,örnek reklam filmi senaryoları Sözlü anlatım,Uygulama
12. Hafta Reklam filmi izleme ve değerlendirme (ulusal örnekler) Sözlü anlatım,Uygulama
13. Hafta Reklam filmi izleme ve değerlendirme (uluslararası örnekler) Sözlü anlatım,Uygulama
14. Hafta Genel başlıklardan isteğe bağlı konuların tekrar anlatımları, Sorular-cevaplar, yorum ve İzlenimler Sözlü anlatım,Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Reklam Filmi Yapım ve Yönetim projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak ,adlandırıp tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklam Filmi Yapım ve Yönetimine ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade edebilecek.
ÖÇ-3Reklam Filmi Yapım ,Yönetim ve değerlendirme dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak , yeni durumlarda kullanmayı gösterebilecek.
ÖÇ-4Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projeleri ile karşılaşıldığında bu durumu ders yöntemleri ile ölçümleyip, karşılaştırarak ;ayırt ederek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip , tartışarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-5Reklam Filmi için Özgün Yapım Projelerini planlayarak üretmek için yapım dersi sürecini hatırlayıp; bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp ; düzenle yöneterek üretip , özgün ürünler ortaya koyabilecek.
ÖÇ-6Reklam Filmi Yapım,Yönetim ve değerlendirme dersinde tasarımlanarak; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip , sonlandırılmış Reklam Filmi projelerini ölçümleyerek diğer projelerle ,kıyaslayıp değerlendirilerek ;eleştirel yargıda bulunabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6