Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Spor Pazarlaması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7208 Spor Pazarlaması 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Günümüzde spor önemli bir endüstri haline gelmiştir. Spor, seyirsel anlamının dışında ticari bir unsur halini de almıştır ve bu gelişme sadece spor organizasyonlarını değil, spor dışında faaliyet gösteren firmaları da etkilemektedir. Bu bağlamda, spor pazarlamasının uygulamaya yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek,sentez, tartışma.
Temel Kaynaklar  
- Katırcı, Hakan. Metin Argan, Spor Pazarlaması, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
 
- Kuper, Simon. Futbol Asla Sadece Futbol Değildir ,İthaki Yayınları, 2003.
 
- Boniface, Pascal. Futbol ve Küreselleşme, İstanbul:NTV Yayınları,2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Spor nedir ? Sözlü anlatım
2. Hafta Spor endüstrisi nedir ? Sözlü anlatım
3. Hafta Pazarlama nedir ? Sözlü anlatım
4. Hafta Spor pazarlaması nedir ? Sözlü anlatım
5. Hafta Spor pazarlamasının kaplama alanı nedir ? Sözlü anlatım
6. Hafta Spor pazarlamasına neden ihtiyaç duyulmuştur ? Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Spor tüketimi nedir ? Sözlü anlatım
9. Hafta Spor ürünü. Sözlü anlatım
10. Hafta Spor pazarlaması süreci. Sözlü anlatım
11. Hafta Dünya’dan spor pazarlaması uygulamaları. Sözlü anlatım
12. Hafta Türkiye’de spor pazarlaması ve örnek uygulamalar. Sözlü anlatım
13. Hafta Sponsorluk ve spor pazarlaması ilişkisi. Sözlü anlatım
14. Hafta Spor sponsorluğu. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 50


ÖÇ-1Spor pazarlamasının önemini belirtebilecek.
ÖÇ-2Spor pazarlamasının çevre koşullarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Spor pazarlamasını açıklayabilecek.
ÖÇ-4Spor pazarlaması uygulamalarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Spor pazarlaması ile ilgili projelerde pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5