Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Siyasal Reklamcılık

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8203 Siyasal Reklamcılık 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Siyasal Reklamcılık, kavramına ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve siyasal reklamcılığa ilişkin güncel uygulamalı örnekler üzerinden verilmesi, siyasal reklamcılığın ve propaganda arasındaki etkileşiminin benzerliklerin ve farklılıkların ortaya konulması, günümüzde gelişen iletişim teknolojilerinin etkisiyle siyasal reklamcılığın geldiği nokta ve kullandığı araçların saptanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13:00 - 14:45, Ataköy Kampüs, 4C-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 13:00 - 14:45, Ataköy Kampüs, 4C-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Siyasal reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde siyasal iletişim sürecinin nasıl işlediği, sürecin hangi öğelerle gerçekleştiği, siyasal iletişim alanında amacına ulaşmayı hedefleyen siyasal partilerin, siyasal reklamcılık alanına ilişkin hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği uygulamalarla ve örneklerle tartışılmaktadır.
Temel Kaynaklar - Aziz,Aysel.  Siyasal İletişim, İstanbul:Nobel Yayıncılık, 2011.

- Çankaya,Erol. İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul:Boyut Yayınları, 2008.
- Özkan,Necati.  Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:MediaCat Kitapları, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Siyaset ve Siyasal İletişim kavramlarının ele alınması. Sözlü anlatım
3. Hafta Çeşitli siyasal iletişim biçimlerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Siyasal iletişim biçimlerinden propaganda kavramının çeşitli tanımların yapılması. Sözlü anlatım
5. Hafta Propaganda kavramına ilişkin tarihsel süreç içindeki farklı uygulamalarının irdelenmesi Sözlü anlatım
6. Hafta Propaganda ile siyasal reklamlar arasındaki bağıntının incelenmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Siyasal reklam türlerinin ortaya konulması. Sözlü anlatım
9. Hafta Siyasal reklam türlerinin Türk siyasal yaşamından verilen örneklerle ele alınması. Sözlü anlatım
10. Hafta Siyasal reklamcılıkta başvurulan çeşitli reklam ortamlarının avantajlarının ve dezavantajlarının göz önünde bulundurularak irdelenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Siyasal reklamcılığın evriminin Amerika Birleşik Devletleri’nden farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Siyasal reklamcılığın evriminin Amerika Birleşik Devletleri’nden farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Siyasal reklamcılığın evriminin Avrupa ülkelerindeki farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Siyasal reklamcılığın evriminin Türkiye’deki farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Propaganda kavramını özümseyerek, tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Propaganda ile Siyasal Reklamcılık arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Siyasal reklamcılık alanına ilişkin genel kavramları açıklayabilecek.
ÖÇ-4Siyasal reklamcılıkla ilgili farklı içerikteki reklam örneklerini saptayabilecek.
ÖÇ-5Siyasal reklamcılık alanında edinmiş olduğu kuramsal bilgileri güncel reklam örnekleriyle ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-6Siyasal reklam örneklerini sınıflandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6