Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Dili Çözümlemesi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8206 Reklam Dili Çözümlemesi 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin reklamları farklı bir bakış açısıyla irdeleme yetisine sahip olmalarını sağlamak.Reklamların ve afişlerin ışık, renk, açı, ölçek gibi teknik özellikler açısından ve aynı zamanda dil düzeyi, anlatım biçimi, slogan, seslenme biçimi gibi dilsel özellikler açısından irdelenmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç.Dr.Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar Arş.Gör.Osman Onur Salkım
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 10.00:12.45,İKÜ Cats Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç.Dr.Öykü Ezgi Yıldız , Salı, 13.00-13.45, İKÜ Cats
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal-tartışma ve uygulama.
Temel Kaynaklar  
- Williamson, Judith. Reklamların Dili, İstanbul:Ütopya Yayınevi, 2000.
 
- Cappo,Joe. Reklamcılığın Geleceği,  İstanbul:Mediacat, 2005.
 
- Küçükerdoğan, Rengin.  Reklam Söylemi,  İstanbul: Es Yayınları, 2005.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Genel reklam kavramına giriş yapılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması. Sözlü anlatım
4. Hafta Reklamların sınıflandırılması. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklamların sınıflandırılmasına ilişkin örnek çözümlemelerin yapılması. Sözlü anlatım
6. Hafta Durağan reklam iletilerinin göstergeler, teknik özellikler ve anlamlandırma konu başlıkları doğrultusunda değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Çeşitli reklam iletilerinin ve görüntü gösterge örneklerinin farklı özellikler açısından incelenerek çözümlemeler yapılması. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Reklam iletişiminde konumlandırma stratejilerinin ele alınarak reklam örnekleri üzerinden açıklanması. Sözlü anlatım
10. Hafta İkna kavramının ele alınarak reklam iletileri üzerinden kavramın yorumlanması. Sözlü anlatım
11. Hafta Yaşamsal ve toplumsal güdülerin reklam iletilerinde kullanım biçimlerinin ele alınması. Sözlü anlatım
12. Hafta Ulusal ve uluslar arası reklam örneklerinin dilsel ve görüntüsel özelliklerinin örnekler üzerinden irdelenmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Ulusal ve uluslar arası alanda yer alan reklam örnekleri arasından öğrencilerin seçtikleri reklamları dilsel ve görüntüsel özellikleri çerçevesinde incelemesi ve sunması. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Reklamcılığa ilişkin genel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklamların amaçları ve işlevlerini ele alabilecek ve her tür değişime göre iletileri değerlendirebilecek.
ÖÇ-3Reklam iletilerinin teknik ve dilsel öğeleri arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-4Reklam iletilerini teknik açıdan, dilsel ve görsel göstergeler açısından değişik yöntemlerle çözümleyebilecek.
ÖÇ-5Reklam iletisinde kullanılan konumlama stratejilerini ulusal ve uluslar arası reklamlar üzerinden örnekleyebilecek.
ÖÇ-6Eski reklam iletilerinin dilsel ve teknik özelliklerini güncel reklam iletileriyle karşılaştırabilecek ve reklam iletileri yaratabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6