Öğrencilerin reklamları farklı bir bakış açısıyla irdeleme yetisine sahip olmalarını sağlamak.Reklamların ve afişlerin ışık, renk, açı, ölçek gibi teknik özellikler açısından ve aynı zamanda dil düzeyi, anlatım biçimi, slogan, seslenme biçimi gibi dilsel özellikler açısından irdelenmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr.Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar
Arş.Gör.Osman Onur Salkım
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 10.00:12.45,İKÜ Cats Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Doç.Dr.Öykü Ezgi Yıldız , Salı, 13.00-13.45, İKÜ Cats
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramsal-tartışma ve uygulama.
Temel Kaynaklar
- Williamson, Judith. Reklamların Dili, İstanbul:Ütopya Yayınevi, 2000.
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Genel reklam kavramına giriş yapılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Reklamların sınıflandırılması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklamların sınıflandırılmasına ilişkin örnek çözümlemelerin yapılması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Durağan reklam iletilerinin göstergeler, teknik özellikler ve anlamlandırma konu başlıkları doğrultusunda değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Çeşitli reklam iletilerinin ve görüntü gösterge örneklerinin farklı özellikler açısından incelenerek çözümlemeler yapılması.
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Reklam iletişiminde konumlandırma stratejilerinin ele alınarak reklam örnekleri üzerinden açıklanması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
İkna kavramının ele alınarak reklam iletileri üzerinden kavramın yorumlanması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Yaşamsal ve toplumsal güdülerin reklam iletilerinde kullanım biçimlerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Ulusal ve uluslar arası reklam örneklerinin dilsel ve görüntüsel özelliklerinin örnekler üzerinden irdelenmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Ulusal ve uluslar arası alanda yer alan reklam örnekleri arasından öğrencilerin seçtikleri reklamları dilsel ve görüntüsel özellikleri çerçevesinde incelemesi ve sunması.
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklamcılığa ilişkin genel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Reklamların amaçları ve işlevlerini ele alabilecek ve her tür değişime göre iletileri değerlendirebilecek.
ÖÇ-3
Reklam iletilerinin teknik ve dilsel öğeleri arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-4
Reklam iletilerini teknik açıdan, dilsel ve görsel göstergeler açısından değişik yöntemlerle çözümleyebilecek.
ÖÇ-5
Reklam iletisinde kullanılan konumlama stratejilerini ulusal ve uluslar arası reklamlar üzerinden örnekleyebilecek.
ÖÇ-6
Eski reklam iletilerinin dilsel ve teknik özelliklerini güncel reklam iletileriyle karşılaştırabilecek ve reklam iletileri yaratabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.