Tüm bilim dallarıyla bağıntılı olan “iletişim” olgusuna ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve uygulamalı örnekler üzerinden iletişim engelleri, iletişim çatışmalarının nedenleri ve sonuçları göz önünde bulundurularak irdelenmesi amaçlanmaktadır.
İletişim olgusunun temel kavram ve ilkeleri çerçevesinde iletişim sürecinin nasıl, hangi öğelerle gerçekleştiği, amacına ulaşmayı hedefleyen bir iletişimin kurulması için hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği ve hangi etmenlerden kaçınılması gerektiği uygulamalarla, örneklerle tartışılmaktadır.
- Zıllıoğlu, Melih. İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınları, 1993.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim kavramının tanımının yapılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
İletişim olgunsun toplumsal yaşam içinde nasıl evrimleştiğinin ele alınması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Teknolojik gelişmelerin iletişim olgusu üzerindeki etkisinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
İletişim kavramının küreselleşmeyle birlikte değişen yapısının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
İletişimin sürecinin amaçlarının çeşitli bağlamlarda değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İletişimin kavramının türelere ayrılarak, iletişimin türleri arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
İletişimin sınıflandırılması ve bu sınıflandırmaya dair çeşitli örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
İletişimin öğelerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
İletişimin işlevlerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Uygulama örneği üzerinden iletişimin işlevlerinin saptanması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Empati-sempati gibi kavramlar üzerinden kişilerarası iletişimin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
İletişim engelleri ve türleri üzerinde durularak, etkin bir iletişim sürecindeki temel ilkelerin ele alınması.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim kuramlarını özümseyerek tanımlayabilecek ve bu kuramları kendi uzmanlık alanlarıyla ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-2
İletişim kuramlarını, teknolojik değişimleri de göz önünde bulundurarak kendi uzmanlık alanlarında uygulayabilecek.
ÖÇ-3
İletişim becerilerini geliştirerek iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerilerini yaşamda, çalışma alanlarında kullanabilecek.
ÖÇ-4
İletişim yetilerini üst seviyeye çıkararak kendini ifade edebilecek ve edindiği yetileri uzmanlık alanlarında da kullanabilecek.
ÖÇ-5
Kazandığı iletişim becerisiyle güncel olaylarla bağlantı kurabilecek ve iletişim alanındaki değişimleri izleyerek, yorumlayabilecek.
ÖÇ-6
İletişim alanının sosyal bilimlerinin farklı alanlarıyla ilişkilendirerek, uzmanlık alanlarına yönelik yaratıcı çalışmalar hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.