Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Sanatları Atölyesi I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1301 İletişim Sanatları Atölyesi I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerde problemler karşısında, probleme yönelme ve problemi çözebilme yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda deneme – yanılma yoluyla öğrenme, fark etme, görme, değişkenleri tanımlayabilme gibi yeterliliklerin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Analiz, Sentez ve Uygulama
Temel Kaynaklar  
- Berger, John. Görme Biçimleri, Metis Yay., İstanbul, 2010.
- Shlesinger, B. Edward. Buluş Nasıl Yapılır ?, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2006.
- Toptaş, Hasan Ali, Harfler ve Notalar, İletişim Yayınevi, İstanbul, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaratıcılık kavramının tartışılması Sözlü anlatım
2. Hafta Yaratıcılık stratejileri Sözlü anlatım
3. Hafta Deneyim ve tekrarlama yöntemleri ve uygulama örnekleri Sözlü anlatım, vaka analizi
4. Hafta İçerik ve araç, amaç ile araç arasındaki ilişki Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta Boşluk ve doluluk kavramları . Uygulama
6. Hafta Bakmak ve görmek arasındaki fark Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Farklılık yaratabilmek. Uygulama
9. Hafta Anlama ve çözümleme Sözlü anlatım, vaka analizi
10. Hafta Parçalara ayırmak ve yeniden bir bütün oluşturmak. Uygulama
11. Hafta Çağrışım oyunları Uygulama
12. Hafta Öykü tamamlama oyunu. Uygulama
13. Hafta Kompozisyon oluşturma ve yeniden yapılandırma. Uygulama
14. Hafta Anlamları güçlendirmek ve tersini ifade etmek ve rol canlandırma ( Kalabalık karşısında sunum. ) Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 20
Sınıf çalışması 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Problem tanımlayabilecek
ÖÇ-2Problemi sınıflandırabilecek.
ÖÇ-3Problem çözümü için pratik edebilecek.
ÖÇ-4Problem çözümünde farklı yöntem ve teknikleri kullanabilecek.
ÖÇ-5Problem çözümünde farklı değişkenleri derleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5