Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Sanatları Atölyesi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2301 İletişim Sanatları Atölyesi II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Problemlerin tespiti ve çözümü çerçevesinde; öğrencilerin değişkenleri yorumlama, çözümde kullanabilme, çözüm araç ve teknikleri geliştirebilme yetileriyle beraber keşfetme duygusunu da yaşamaları amaçlamaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 15.00:17.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C1113
Görüşme Saatleri ve Yeri Yrd. Doç. Dr. Reyhan Uludağ, Salı, 18.00:19.00, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Analiz, Sentez ve Uygulama
Temel Kaynaklar  
Berger, John. Görme Biçimleri, Metis Yay., İstanbul, 2010.
Shlesinger, B. Edward. Buluş Nasıl Yapılır ?, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2006.
Toptaş, Hasan Ali, Harfler ve Notalar, İletişim Yayınevi, İstanbul, 2009
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İşaretlerin kullanımı ( teorik çerçevelerin belirtilmesi, çizgi kullanımı, vb. ) Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta İşaretlerin kullanımı ( kompozisyonların teorik çerçevede değerlendirilmesi ) Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta İşaretlerin kullanımı ( göstergelerin kullanımı ) Sözlü anlatım
4. Hafta Evrensel göstergelerin kullanımı. Sözlü anlatım
5. Hafta Türkiye’de ve dünya’da kullanılan trafik, yönlendirme, vb. işaretlerin incelenmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Sembol yaratımı Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Her öğrencinin kendisi için bir sembol ya da işaret tasarlaması. Uygulama
9. Hafta Her öğrencinin kendisi ve arkadaşları için takma isimler tasarlamaları Uygulama
10. Hafta Her öğrencinin sınıfı ve okulu için takma isimler oluşturması. Uygulama
11. Hafta Kişisel bayrak uygulaması ile hayali bir ülkenin bayrağının çağrıştırdıkları ve içeriklerinin anlatılması, görsellerinin tasarlanması. Uygulama
12. Hafta Türkçe’ye geçmiş ancak Türkçe çevirisi olmayan kelimelere Türkçe isim bulmak. Uygulama
13. Hafta Kompozisyon çerçevesinde saha araştırmaları ( Fotoğraf çekimi – siyah / beyaz ) /sunum Saha çalışması
14. Hafta Kompozisyon çerçevesinde saha araştırmaları ( Fotoğraf çekim – renkli ) / sunum Saha çalışması
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 20
Sınıf çalışması 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Problem tanımlayabilecek
ÖÇ-2Problemi sınıflandırabilecek.
ÖÇ-3Problem çözümü için pratik edebilecek.
ÖÇ-4Problem çözümünde farklı yöntem ve teknikleri kullanabilecek
ÖÇ-5Problem çözümünde farklı değişkenleri derleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5