Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İletişim Sanatlarında Kuram ve Uygulama IV

İletişim Sanatlarında Kuram ve Uygulama IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4302 İletişim Sanatlarında Kuram ve Uygulama IV 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
İletişim kuramlarının uygulamada kullanımının önemini belirtmek. İş dünyasında oluşan gelişmelerin kuramlar çerçevesinde uygulamasının örneklendirilmesi. Öğrencileri iletişim kuramları ve bu kuramların uygulanma biçimleri açısından bilinçlendirmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Temel Kaynaklar -Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, 2007.

-Denis McQuail, İletişim Modelleri, İmge Kitabevi, 2005.

-Aylin Pira ve Çisil Sohodol, Kiz Yönetimi, İletişim Yayınları, 2004.

-Anthony Davis, Halkla İlişkilerin ABC’si Kapital Medya Hizmetleri, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim kuramları kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Kriz Yönetiminin öneminin belirlenmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Kriz Yönetimi gerçek uygulama örneklerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta İletişimde, kuramların etkililiğini ve uygulamalarıyla önemin belirtilmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Yazılı iletişimde iletişim kuramlarının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Görsel iletişimde iletişim kuramlarının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Sözel iletişimde iletişim kuramlarının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta İletişim Sanatlarında Kuram ve Uygulamalar ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması. Sözlü anlatım
12. Hafta Kurum sözcülerinin uygulamalardaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta İletişim uygulamları açısından öğrenci örneklemeleri Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim kuramları ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları ve olayları uygulamaları kullanarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Geçmiş ve günümüz iletişim kuramları uygulamalarını tespit edebilecek
ÖÇ-4Görsel, yazılı basında İletişim Sanatlarındaki kuram ve uygulamaların nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
ÖÇ-5Uygulamaların geçmişten günümüze olan sürecini değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5