Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kurum Kimliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7301 Kurum Kimliği 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Kurum kültürü kavramının genel özellikleri doğrultusunda; kurum kültürü kavramın günümüzde özel ya da kamu fark etmeksizin tüm kurumlar için taşıdığı değerin örnekle açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma
Temel Kaynaklar  
-          Atış, M. Yücel. İyi Yönetici Olmanın İpuçları, Jüpiter Eğitim Hiz. Dan. Yay. 2007.
-          İlgüner, Muhterem. Türkiye’de Marka Yaratma ve Yaşatmanın Altın Kuralları, Destek Patent Yayyınları, 2005.
-          Kadıbeşegil, Salim. İtibar Yönetimi, MediaCat Yay., 2006.
-          Ohno, Taiichi. Toyota Ruhu, Çev. Canan Feyyat, Scala Yayıncılık, 3.Baskı, 2008.
-          Saydam, Ali. Algılama Yönetimi,MediaCat Yay.,İstanbul, 2005.
-          Tuna, Muharrem, A.Akbaş Tuna.Kurumsal Kimlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kurum kültürü kavramı nedir ? Sözlü anlatım
2. Hafta Kurumların yapısal özellikleri Sözlü anlatım
3. Hafta Kurum kültürünün özellikleri Sözlü anlatım
4. Hafta Kurum kültürünün boyutları nelerdir ? Sözlü anlatım
5. Hafta Kurum kültürünü etkileyen faktörler nelerdir ? Sözlü anlatım
6. Hafta Vizyon, misyon kavramları ve önemleri Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kurum kültürünün yansıdığı alanlar Sözlü anlatım
9. Hafta Kurumsal kültürün oluşturulmasında İK ve PR Sözlü anlatım
10. Hafta Kurum tarihinin, iç ve dış müşteriler ile teknolojinin kurum kültürüne etkileri Sözlü anlatım, vaka analizi
11. Hafta Ford örneği Vaka analizi
12. Hafta Toyota örneği Vaka analizi
13. Hafta Koç örneği ve Sabancı örneği Vaka analizi
14. Hafta Genel değerlendirme ve karşılaştırmalar ile Sunum Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Kurum kültürü kavramını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Kurum kültürünün özelliklerini aktarabilecek.
ÖÇ-3Kurum kültürünün boyutlarını ifade edebilecek.
ÖÇ-4Kurum kültürünün oluşturulmasında önem taşıyan faktör ve birimleri açıklayabilecek.
ÖÇ-5Kurum kültürünü yansıtan uygulamaları tanımlayabilecek.
ÖÇ-6Kurum kültürüne katkı sağlayacak davranışları belirleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6