Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kitle İletişim Hukuku

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8301 Kitle İletişim Hukuku 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Kitle iletişim alanını düzenleyen yasalar ve bu yasalara göre hizmet veren kurum ve kuruluşların yaşadığı hukuksal sorunların aktarılacağı derste, özellikle basın suçları ve özgürlüğü arasındaki çelişkilerin kamusal yarar bağlamında nasıl algılanması gerektiğine ilişkin düşünceler aktarılacaktır. Aynı zamanda diğer ülkelerdeki kitle iletişim hukuku uygulamalarına da değinilecek derste İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, uluslararası sözleşmeler bağlamında bireyin anayasal hakkı bilgi edinme ve bilgilendirmenin hukuksal özgürlükleri ve sınırlamalarına ilişkin bilgiler verilecektir. Bu dersin amacı iletişim sektöründe çalışacak olan kişilerin kitle iletişim hukukunu bilmeleri ve basın meslek ahlak kurallarına uygun olarak çalışmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma
Temel Kaynaklar  
Kayıhan İçel. Kitle İletişim Hukuku, İstanbul: Beta, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Basın özgürlüğü kavramı ve önemi Sözlü anlatım
3. Hafta Basın ve sanat özgürlüğü Sözlü anlatım
4. Hafta Basın hürriyeti ve sansür yasağı Sözlü anlatım
5. Hafta Süreli ve süresiz yayın hakları Sözlü anlatım
6. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Basın araçlarının korunması. Sözlü anlatım
9. Hafta Kamu ve tüzel kişilerin elindeki basın dışı kitle haberleşme araçlarından yararlanma hakkı. Sözlü anlatım
10. Hafta Kamu ve tüzel kişilerin elindeki basın dışı kitle haberleşme araçlarından yararlanma hakkı. Sözlü anlatım
11. Hafta Düzeltme ve cevap hakkı. Sözlü anlatım
12. Hafta Düşünce ve kanaat hürriyeti Sözlü anlatım
13. Hafta Düşünceyi açıklama ve yayma hürriyeti Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Kitle iletişim hukukuna özgü kavram ve kurumların özelliklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Kitle iletişim araçlarında ortaya çıkan sorunlar ve mevzuatta yapılan değişiklikleri yorumlayabilecek
ÖÇ-3Haberleşme özgürlüğünün kitle iletişim araçlarında ki yeri ve önemini yorumlayabilecek ve inceleyebilecek.
ÖÇ-4Kitle iletişim hukuku alanında karşılaşılan sorunları tanımlayabilecek
ÖÇ-5Kitle iletişim hukuku alanında karşılaşılan sorunları rapor edebilecek ve bu sorunların çözümü için ileri sürülen fikirleri sorgulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5