Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam ve Tasarım II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2401 Reklam ve Tasarım II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders çerçevesinde, görsel kültürün önemli bir parçası olan çeşitli reklam iletilerinin anlamlarının baskı teknikleri, tipografi, renk, gibi kimi tasarımsal açılardan ele alınması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13.00:14.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-08/10 nolu Derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Yrd.Doç.Dr.Öykü Ezgi Yıldız, Perşembe, 14.00-15.45, Ataköy Yerleşkesi, 1D-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal,tartışma ve uygulama
Temel Kaynaklar  
-Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik. İstanbul: İnkılap Kiatbevi, 2004.
 
- Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, 1997.
 
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Nasıl Çözümlenir?, İstanbul: Beta Yayınları, 2009.
 
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Çağımıza egemen olan görsel kültür içinde reklamcılık alanının yerinin ve öneminin belirtilmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklam iletilerinin anlamlarının irdelenmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Çeşitli reklam türleri üzerinden reklam iletilerinin incelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Teknolojik değişimin, baskı teniklerinin ve reklamcılık sektörünün ilişkisinin incelemesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Değişen toplumsal koşullar sonucu amacı ve işlevi farklılaşan reklam iletilerinin ayrıntılı bir biçimde ele alınması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Yan anlam kavramın üzerinde durularak, Roland Barthes’ın yaklaşımları doğrultusunda bu kavramın irdelenmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Örnekler üzerinden dilsel ve görsel yan anlamların bulunması. Sözlü anlatım
10. Hafta Örnekler üzerinden dilsel ve görsel yan anlamların bulunması. Sözlü anlatım
11. Hafta Çeşitli reklam örnekleri üzerinden reklamların iletilerinin ardında yatan anlamlarının tasarımsal unsurların da yardımıyla nasıl gerçekleştiğinin ortaya konulması. Sözlü anlatım
12. Hafta Güncel reklam örneklerinin görsel ve dilsel açılardan çözümlenerek, yan anlamların ifade edilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Güncel reklam örneklerinin görsel ve dilsel açılardan çözümlenerek, yan anlamların ifade edilmesi Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Reklamların iletilerindeki çeşitli imgeleri ifade edebilecek
ÖÇ-2Reklamların iletilerinde kullanılan tasarımsal unsurlarla aktarılmak istenen anlamları aktarabilecek.
ÖÇ-3Baskı tekniklerinin ve tipografinin reklamcılık alanındaki gücünü örnekleyebilecek.
ÖÇ-4Çeşitli örnekler üzerinden güncel reklam görsellerini tasarım ilklerinden yararlanarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-5Reklamcılık alanıyla tasarım alanın başlıca unsurları ve göstergebilim arasında bağlantı kurabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5