Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Girişimcilik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5213 Girişimcilik 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen sürecin girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir.Bu metodolojiyi sayesinde öğrencilerin gerçek zamanlı olarak iş fikirlerini hayata geçirmelerini kolaylaştırmak planlanmakta ve bu doğrultuda girişimcilik ekosistemini tanımaları hedeflenmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması da dersin amacı kapsamında değerlendirilebilir.

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Dr. Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi 4B-08/10
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00-12:00, Ataköy Yerleşkesi 4B-08/10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Film, TED Talks, Ziyaretler, Konuklarla Söyleşiler, Sunum, Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar

Bruce R. Barringer & R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Global Edition (6th ed.) Pearson.

Diğer Kaynaklar

1. Eric Ries (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün girişimcileri sürekli yeniliği kullanarak çok başarılı işleri nasıl ortaya çıkarır? Özyeğin Üniversitesi yayınları.
2. Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur (2016). İş Modeli Üretimi: Optimist.
3. Steve Blank (2017). Girişimcinin El Kitabı: Boyut yayınları.
4. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (2016). Kahraman Çatı (ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
5. Girişimcilik Sözlüğü (2016). ARİNKOM, TTO Yayınları.
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse Oryantasyon Anlatım ve Tartışma
2. Hafta Girişimci kimdir? Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz? Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir? Sunum, Anlatım, Tartışma, Ted Talk ve Makale
3. Hafta Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme Sunum, Anlatım ve Scamper sınıf içi Uygulama
4. Hafta Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi Sunum, Anlatım, Tartışma ve Ted Talk
5. Hafta İş fikri temellendirme aracı: İş Modeli Kanvası Sunum, Anlatım ve Tartışma
6. Hafta İş Modeli Kanvası Uygulamaları Anlatım ve Tartışma (Uygulama örnekleri eşliğinde)
7. Hafta Yalın Yeni Girişim Metodolojisi Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
8. Hafta Vize Sınavı Sınav
9. Hafta Vize Sınavı Sınav
10. Hafta Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi Sunum, Anlatım ve Tartışma
11. Hafta İş Planı nedir- ne işe yarar- hangi aşamada kullanılır? İş Planı ve İş modeli kanvası arasındaki temel farklar nelerdir? Sunum, Anlatım ve Tartışma
12. Hafta Girişim Finansmanı Sunum, Anlatım, Tartışma ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşları ve Güncel konular Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
14. Hafta Proje sunumları: Pitching Sunum ve Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1I. Girişimcilik kavram ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2II. Ekonomik yaşamda küçük ve orta ölçekli işletmelerin önemini kavrar.
ÖÇ-3III. Ekonomik yaşamda girişimcilik sürecinin önemini ve rolünü kavrar.
ÖÇ-4IV. Kişisel yaratıcılığını ve girişimcilik konusundaki yetilerini geliştirir.
ÖÇ-5V. Girişimcilik fırsatlarının yaratılması ve değerlendirilmesi konusunda çeşitli yetiler kazanır.
ÖÇ-6VI. Bir iş fikrini geliştirebilecek temel adımları öğrenir.
ÖÇ-7VII. Bir iş fikrini bir girişime dönüştürebilir.
ÖÇ-8VIII. Bir girişim süreciyle ilgili pazarlama ve iletişim planı oluşturabilir.
ÖÇ-9IX. Teknolojik yeniliklerin birlikte ortaya çıkan yeni girişimcilik fırsatlarını değerlendirebilecek yetileri kazanır.
ÖÇ-10X. Yeni teknolojiler doğrultusunda geliştirilebilecek girişimler hakkında bilgi sahibi olarak, bu süreçleri yürütebilecek yetileri edinir.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8               
ÖÇ 9               
ÖÇ 10