Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SERGİLEME TEKNİKLERİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYİ0501 SERGİLEME TEKNİKLERİ I 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Dersin amacı; sanat eserinin alıcısıyla buluşması sürecinin tasarlanması, eserin tüketim alışkanlıkları paralelinde incelenmesi ve bu çalışmaların tekniklerini değerlendirmektir. Ders kapsamında, sanatın farklı ortamlarda farklı iletişim araçlarından yararlanılarak sergilenmesi, anlam yaratma, fiziksel koşullar, seyirci ile iletişim konuları ele alınmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Begüm Akkoyunlu Ersöz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15.00 - 17.45, İKÜ Cats Sanal Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Konular, görsel ve yazılı sunum olanakları kullanılarak incelenmekte ve aktarılmaktadır.

Konu Başlığı Konu ile İlgili Terimler Dönemlendirme ve Tarihsel Süreç Dönemin Sanatı ve Sergileme Yöntemleri Konuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça

 

Ayrıca konuyla ilgili okumalar ve sınıf dışı etkinlik olarak müze ve sergi ziyaretleriyle yerinde inceleme yapılmaktadır.

Temel Kaynaklar  *  Atagök, Tomur. Çağdaş Müzeciliğin Anlamı; Müze ve İlişkileri. Yeniden Müzeciliği Düşünmek. der. Tomur Atagök. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi. 1999.

* Bourriaud, Nicolas. İlişkisel Estetik. çev. Saadet Özen. İstanbul: Bağlam. 2005.

*  Bürger, Peter. Avangard Kuramı. çev. Erol Özbek. İstanbul: İletişim Yayınları. 2003.

*  Connor, Steven. Post-Modernist Kültür. çev. Doğan Şahiner. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 2001.

Diğer Kaynaklar  *  Reiss, Julie H. From Margin to Center - The Space of Installation Art. Cambrid, Londra: The MIT Press. 2001.

* O’Doherty, Brian. Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi.. Ed. Tomur Atagök. çev. Ahu Antmen. İstanbul: Sel Yayınları. 2010.

*  Paul, Christiane. Challenges for a Ubiquitous Museum: Interfacing New Media From the White Cube to the Black Box and Beyond. New Media in the White Cube and Beyond: Curatorial Models for Digital Art. University of California Press. Berkeley, USA. 2008.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta “Nadire Kabineleri”nden “Siyah Küp”e sanat sergilerinin tarihi Sözlü Anlatım
2. Hafta Çağdaş Sanat Sergilerinin tarihi Sözlü Anlatım
3. Hafta Çeşitli çağdaş sanat pratikleri ve sergi mekanıyla ilişkileri Sözlü Anlatım
4. Hafta Sergi düzenleme ve sergi mekanları Sözlü Anlatım
5. Hafta Çağdaş Sanat ve farklı sergileme modelleri Sözlü Anlatım
6. Hafta Sergilerde tasarım-izleyici ilişkisi ve iletişim Sözlü Anlatım
7. Hafta Sanat – Mekan ilişkisi Sözlü Anlatım
8. Hafta İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi Sözlü Anlatım
9. Hafta Sergi politikalarının oluşturulması Sözlü Anlatım
10. Hafta Sergileme Tasarımı ve planlama Sözlü Anlatım
11. Hafta İstanbul Modern Sanat Müzesi Gezisi Sözlü Anlatım
12. Hafta Bir Sergi inşa etmek Sözlü Anlatım
13. Hafta Bir Sergi inşa etmek Sözlü Anlatım
14. Hafta Bir Sergi inşa etmek Sözlü Anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-11. Bir sanat eserinin malzeme ve teknik özelliklerini tanımak
ÖÇ-22. Sanat eserinin izleyiciye sunulması sürecini yapılandırmak
ÖÇ-33. Sergi tasarımlarında algının düzenlenmesi ve mekanın dönüştürülmesi aşamalarını çözümlemek
ÖÇ-44. Sanat sergilemelerini, amaçları, sergileme farklılıkları ve hedefleri üzerinden yorumlamak
ÖÇ-55. Sanat sergilerini, sergileme teknikleri perspektifinden güncel bir bakış açısıyla pratik etmek
ÖÇ-66. Sanat sergisinde yapıt-üretim-tasarım-mekan ilişkisini değerlendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-2Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
PÇ-4Sanat Yönetimi ile ilgili kurumsal (Resmi veya özel kurumlar –Kültür Bakanlığı, Kültür Müdürlükleri, İl Kültür Başkanlıkları, Sanat Vakıf ve Dernekleri gibi-, Müzecilik, Sanat Galericiliği, Sanat Müzayedeciliği, Sanat Fuarcılığı, Sanat Yayıncılığı, Festival organizasyonu, tiyatro, opera ve sahne sanatları ile ilgili diğer alanlarda) yapılanma ve süreçler hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgileri uygulayabilir.
PÇ-5Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
PÇ-6Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
PÇ-7Alanıyla ilgili temel sorunları tanır ve bu sorunları tartışır. Bu sorunları Küresel ve bölgesel sorunlarla (çevre vb.) ilişkilendiren tasarımlar gerçekleştirebilir.
PÇ-8İşletmecilikle ilgili temel bilgilere sahiptir ve sanat yönetimiyle ilişkilendirebilir.
PÇ-9Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir
PÇ-10Dünya’daki ve Türkiye’deki önemli sanat kurum ve etkinliklerini tanır ve bunların yerini belirleyebilir.
PÇ-11Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini ekonomik anlamda yapılandırabilir
PÇ-12Sanat üretimine yönelik arz- talep dengesini değerlendirerek sanat üretimini kültürel anlamda yapılandırabilir.
PÇ-13Kütüphane ve arşiv çalışmasının önemini bilir ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-14Sanat ve kültür alanında disiplinlerarası düşünür, Sanat Yönetiminin farklı alt disiplinlerini değerlendirecek çözümleyici bakış açısına sahiptir.
PÇ-15Sanat ve Sanat Yönetimi ile ilgili yasal düzenleme ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6