Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Davranışsal Sinirbilim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK 7600 Davranışsal Sinirbilim 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı

Davranışsal sinirbilim, biyolojik süreçlerin etkilerini inceleyerek davranışın kökenini araştırır. Bu dersin amacı, davranışın nöral temelleri konusunda bir altyapı sağlamaktır. “Nöronlar nasıl iletişim kurar, davranış nasıl düzenlenir?” “Beyindeki değişimler nasıl bozukluklara sebep olabilir?” gibi pek çok soruya yanıt bulacaktır.

Ders kapsamında öğrenciler sinir sistemini oluşturan hücreleri ve yapıları keşfedecek, bu unsurların diğer vücut sistemleriyle ne şekilde etkileşime girdiğini öğrenecektir.

Ders sürecinde öğrenciler, sinir sistemindeki nörokimyasal ve yapısal herhangi bir değişikliğin sebep olabileceği patolojiler hakkında fikir sahibi olacak ve vaka çalışmalarını inceleyecektir.

Ön Koşullar --
Eş Koşullar --
Özel Koşullar --
Öğretim Üyeleri
Asistanlar --
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 12.00-14.45
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Sena Kıcıklar- kiciklarsena@gmail.com
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözel Sunum.

 
Temel Kaynaklar

-          Fizyolojik Psikoloji: Davranışın Fizyolojisi- Neil R. Carlson (Nobel Yayıncılık)

-          Behavioral Neuroscience- S. Marc Breedlove, Neil V. Watson

-          Discovering Behavioral Neuroscience- Laura A. Freberg

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Davranışsal sinirbilime giriş: Sinirbilime tarihsel bir bakış, kullanılan yöntemler Sözlü anlatım
2. Hafta Sinir sisteminin yapısı: sinir sistemini oluşturan hücreler, nöronlar arası haberleşme (aksiyon potansiyeli) Sözlü anlatım
3. Hafta Beyin bilgisine giriş: nöroanatomik terimler, beynin anatomik yapısı ve bölümleri, beyin gelişimi Sözlü anlatım
4. Hafta Psikofarmakoloji: nörotransmiterler, nöromodülatörler, hormonlar ve davranışa etkileri Sözlü anlatım
5. Hafta Algı- Duyum: algı ve davranışsal tepkilerin oluşumu Sözlü anlatım
6. Hafta Hometostaz, Motivasyon ve Ödül: vücüt ısısı, susuzluk, açlık gibi temel dürtülerin temelleri Sözlü anlatım
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Duygu, Agresyon, Stres: duygu teoriler, duyguyu ifade etmede bireysel farklılıklar, duyguların biyolojik temelleri, stres ve stres tepkisi Sözlü anlatım, Öğrenci Sunumları
9. Hafta Nöropsikoloji: nöropsikolojik değerlendirme, nörobilişsel bozukluklar ve tedavi yöntemleri, rehabilitasyon Sözlü sunum, Öğrenci sunumları
10. Hafta Psikopatoloji I: Şizofreni ve Duygu Durum Bozuklukları: hastalıkları açıklamak için öne sürülen farklı teoriler, nörobiyolojik temelleri ve çeşitli tedavi yöntemleri Sözlü anlatım, Öğrenci Sunumları
11. Hafta Psikopatoloji II: Anksiyete Bozuklukları- Otizm ve DEHB: hastalıkları açıklamak için öne sürülen farklı teoriler, nörobiyolojik temelleri ve çeşitli tedavi yöntemleri Sözlü anlatım, Öğrenci Sunumları
12. Hafta Bağımlılık: motivasyon, ödül, öğrenme ve beyin ilişkisi, bağımlılığın nöral mekanizması Sözlü anlatım, Öğrenci Sunumları
13. Hafta Uyku: uykunun fizyolojik ve davranışsal tanımı, uyku döngüsü, uyku bozuklukları, uyku yoksunluğunun fizyolojik ve davranışsal etkileri, sirkadyen ritim Sözlü anlatım, Öğrenci Sunumları
14. Hafta FİNAL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 50


ÖÇ-1Nörolojik ve nöropsikiyatrik hastalığı ya da bozuklukları bulunan hasta popülasyonuna karşı bir bakış açısı kazanır.
ÖÇ-2Kavramsal ve teorik zemini, araştırma yöntemlerini, nörobilimsel bilginin normal davranış ve klinik bozukluklarda nasıl karşımıza çıktığını tartışır.
ÖÇ-3Nöroloji alanındaki yaşanan etik sorunlara karşı çözümler üretebilir.
ÖÇ-4Beyin sistemleri ve nörotransmitterlerin davranış süreçleri üzerindeki kontrolünü ve sinir sisteminin farklı hastalık ve travmalarının davranışı nasıl etkilediğini bilir.
ÖÇ-5Nörobilimde kullanılan temel araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri tanımlar. .
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5