Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.

Kariyer planlama nedir? Kariyer planlama ve gelişimi konusunda farkındalık yaratmak
Kariyer safhaları
Mesleki eğilimler ve meslek örnekleri
Dünyadaki kariyer eğilimleri
iş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri
Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
Etkili bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgilendirme
İnternet kanalı ile ilgili iş başvurusu ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının incelenmesi
Performans yönetiminin esasları ve çalışanların gelişimine etkisi
Zaman yönetimi nedir? Nasıl etkin kullanılır?
Mesleki etik
Sözlü ve yazılı iletişim esasları
İş dünyasından profesyonel bakış
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kariyer Yönetimi nedir?
2. Hafta Kariyer Planlama ve Gelişimi
3. Hafta Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek
4. Hafta Dünyaki kariyer eğilimleri
5. Hafta İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri
6. Hafta İş dünyasından profesyonel ziyaretçi
7. Hafta Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
8. Hafta Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler
9. Hafta Europass özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. İnternet aracılığıyla iş başvurusundabulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek.
10. Hafta Performans Yönetiminin temel kavramları
11. Hafta Zaman yönetimi
12. Hafta Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? Duygusal Taciz (mobbing) önlemek?
13. Hafta Sözlü ve yazılı iletişim
14. Hafta İlişki yönetimi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Derse Devam / Katılım 1 50


ÖÇ-1İş dünyasındaki farkındalık oluşturmak
ÖÇ-2Kariyer planlamadaki sorunları ve fırsatları seçmek
ÖÇ-3İş dünyasındaki profesyonellerin deneyimlerini öğrenciler ile paylaşmak
ÖÇ-4Öğrencilere Kariyer planlamada yeteneklerini, güçlü yönlerini ve ilgi alanlarını belirlemenin önemini vurgulamak
ÖÇ-5Öğrencilerin kendi etkin kariyer planlarını oluşturmalarını sağlamak
ÖÇ-6Yeni mezunlar için gerçekçi kariyer hedefleri belirlemek
ÖÇ-7Öğrencilere etkin bir özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlatmak
ÖÇ-8Öğrencilere iş görüşmelerindeki performanslarını artırmak için ipuçları vermek; üslup, kıyafet, vücut dili, konularında bilgilendirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--