Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yeni Türk Edebiyatı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB203 2 Yeni Türk Edebiyatı II 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
 Romanla ilgili genel bilgileri edinmek; örnekler üzerinde roman çözümlemesi yapmayı öğrenmektir.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Berna Sevindik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 11.00-13.00, 5C-8-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10.30-11.00 3D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım

-Tartışma

-Soru-Yanıt

-Uygulama-Alıştırma

-Sorun/Problem Çözme
Temel Kaynaklar - Akyüz, Kenan (1995). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İstanbul, İnkılâp Kitabevi.

- Enginün, İnci (2006). Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e (1839-1923), Dergâh Yayınları.

- Tanpınar, Ahmet Hamdi (2010). On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yayınları.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Romanla ilgili kaynaklar, romanın tanımı anlatım
2. Hafta Dünya edebiyatında ortaya çıkışı, ilk örnekler anlatım
3. Hafta Bizde romanın ortaya çıkışı. tartışma
4. Hafta Romanın ögeleri anlatım
5. Hafta Romanın ögelerine devam tartışma
6. Hafta Romanda anlatım teknikleri anlatım-tartışma
7. Hafta Roman çözümlemesi uygulama
8. Hafta Anlatım teknikleri sorun/problem çözme
9. Hafta Anlatım teknikleri sorun/problem çözme
10. Hafta Anlatım teknikleri sorun/problem çözme
11. Hafta Roman çözümlemesi uygulama
12. Hafta Anlatım teknikleri sorun/problem çözme
13. Hafta Anlatım teknikleri sorun/problem çözme
14. Hafta Anlatım teknikleri sorun/problem çözme
15. Hafta Final haftası
16. Hafta Final haftası
17. Hafta Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kanaat 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Romanla ilgili genel bilgileri edinebilecektir.
ÖÇ-2Romanın dünya edebiyatında ortaya çıkışını ve ilk örnekleri tanır.
ÖÇ-3Türk edebiyatındaki ilk romanları tanır.
ÖÇ-4Belli başlı roman türlerini tanımlayabilecektir.
ÖÇ-5Bu türlerin dünya edebiyatındaki tipik örneklerini kaydeder.
ÖÇ-6Türk edebiyatındaki ilk örnekleri kaydeder.
ÖÇ-7Roman çözümlemesi yapabilecektir.
ÖÇ-8Romanları karşılaştırarak değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6                
ÖÇ 7                
ÖÇ 8