Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Rusça II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB611 Rusça II 2/0/0 SA Rusça 3
Dersin Amacı
1. Rusça basit zamanları öğretmek.

2. Rusçada bitmiş ve bitmemiş fiil şekillerini öğretmek.

3. Rusçada isim durumlarını (çokluk) öğretmek.

4. Rusça basit konuşmaları anlamalarını ve bunları oluşturabilmelerini öğretmek.

5. Rusçada fiil şekillerini (priçastiye ve deyepriçastiye) öğretmek.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Janetta Kankavi
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 11.00-13.00, 1C16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-cevap, diyalog.
Temel Kaynaklar

1. Antonova, V.Ye., Nahabina, M.M., Safronova, M.V., Tolstıh, A.A., Doroga v Rossiyu 1, Multilingual, İstanbul, 2003.

2. Miller, L.V., Politova, L.V., , Rıbakova, İ.Ya., Uçebnik- 28 urokov russkogo yazıka dlya naçinayuşçih,

Multilingual, İstanbul, 2004.


Diğer Kaynaklar

1. Havronina, S.A.,  Harlamova, L.A.,  Russkiy yazık, Multilingual, İstanbul, 2005

2. Büyük Rusça-Türkçe Sözlük, Multiligual, İstanbul, 2003.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Rusçada bitmiş ve bitmemiş fiil şekilleri (soverşenniye, nesoverşennıye) Anlatım, soru-cevap, uygulama.
2. Hafta Rusçada bitmiş ve bitmemiş fiil şekilleri (soverşenniye, nesoverşennıye) Anlatım, soru-cevap, uygulama.
3. Hafta Rusçada sıfatların karşılaştırma ve en üstünlük dereceleri Anlatım, soru-cevap, uygulama.
4. Hafta Rusçada sıfatların karşılaştırma ve en üstünlük dereceleri Anlatım, soru-cevap, uygulama.
5. Hafta Rusçada sıfat-fiiller (priçastiye) Anlatım, soru-cevap, uygulama.
6. Hafta Rusçada sıfat-fiiller (priçastiye) Anlatım, soru-cevap, uygulama.
7. Hafta Rusçada zarf-fiiller (deyepriçastiye) Anlatım, soru-cevap, uygulama.
8. Hafta Vize sınavı
9. Hafta Rusçada zarf-fiiller (deyepriçastiye) Anlatım, soru-cevap, uygulama.
10. Hafta * Rusçada ismin durumları (Padejler, çoğul) İmenitelnıy padej, Roditelnıy padej Anlatım, soru-cevap, uygulama.
11. Hafta * Rusçada ismin durumları (Padejler, çoğul) Datelnıy padej, Vinitelnıy padej Anlatım, soru-cevap, uygulama.
12. Hafta * Rusçada ismin durumları (Padejler, çoğul) Tvoritelnıy padej, Predlojnıy padej Anlatım, soru-cevap, uygulama.
13. Hafta Rusça meslek terminolojisi (dil ve edebiyat terimleri) Anlatım, soru-cevap, uygulama.
14. Hafta Rusçada İşteş, edilgen ve dönüşlü çatılı fiiller. Anlatım, soru-cevap, uygulama.
15. Hafta FİNAL
16. Hafta FİNAL
17. Hafta FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 0
Final 1 60


ÖÇ-11. Rusça basit zamanları bilir ve fiilleri bütün şahıslara göre çekimleyebilir.
ÖÇ-22. Rusçada bitmiş ve bitmemiş fiil şekillerini doğru kullanabilir.
ÖÇ-33. Rusçada isim durumlarını (çokluk) doğru kullanabilir.
ÖÇ-44. Rusça basit konuşmaları anlar ve bunları oluşturabilir.
ÖÇ-55. Rusçada fiil şekillerini (priçastiye ve deyepriçastiye) bilir ve doğru kullanabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5