Dersin amacı, Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerini başarıyla tamamlamış öğrencilerle ileri seviyede pazarlama tartışmaları yürütmek, güncel pazarlama konularına değinmek, farklı pazarlama kavramlarını ve pazarlamayla ilgili güncel kitapları tartışmaktır. Bu çerçevede, pazarlama alanına ilgi uyan öğrencilerin alanla ilgili birikimlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ele alınacak pazarlama kavramlarına örnek olarak "pembe pazarlama", "siyah kuğu pazarlama", "nöropazarlama", "gerilla pazarlama" v.b. sayılabilir. Tartışılacak pazarlama kitaplarına örnek olarak "Gizli İkna", "Gerçeği Algıla", "Görünmeyen Ekonomi" v.b. sayılabilir.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma ve sunumlar.
Temel Kaynaklar
-Pazarlama alanında yazılmış güncel kitaplar (Liste ders kitaplarını içermemektedir ancak her sene yenilenecektir).
Diğer Kaynaklar
-Gazete ve dergi haberleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması
Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
2. Hafta
Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması
Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
3. Hafta
Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması
Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
4. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
5. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
6. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
7. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
8. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
9. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
10. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
11. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
12. Hafta
Kitap Sunumu Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
13. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
14. Hafta
Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması
Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
Temel pazarlama derslerinde ele alınmış kavramların güncel kavramlarla entegrasyonu.
ÖÇ-4
Güncel ve orijinal gerçek pazarlama uygulamalarının bilinmesi.
ÖÇ-5
Pazarlama alanında yaratıcı düşünme yeteneğinin geliştirilmesi.
ÖÇ-6
Pazarlama yüksek lisans programları için gerekli altyapının elde edilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.