Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / PAZARLAMADA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

PAZARLAMADA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0054 PAZARLAMADA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı Dersin amacı, Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerini başarıyla tamamlamış öğrencilerle ileri seviyede pazarlama tartışmaları yürütmek, güncel pazarlama konularına değinmek, farklı pazarlama kavramlarını ve pazarlamayla ilgili güncel kitapları tartışmaktır. Bu çerçevede, pazarlama alanına ilgi uyan öğrencilerin alanla ilgili birikimlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ele alınacak pazarlama kavramlarına örnek olarak "pembe pazarlama", "siyah kuğu pazarlama", "nöropazarlama", "gerilla pazarlama" v.b. sayılabilir. Tartışılacak pazarlama kitaplarına örnek olarak "Gizli İkna", "Gerçeği Algıla", "Görünmeyen Ekonomi" v.b. sayılabilir.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma ve sunumlar.
Temel Kaynaklar -Pazarlama alanında yazılmış güncel kitaplar (Liste ders kitaplarını içermemektedir ancak her sene yenilenecektir).
Diğer Kaynaklar -Gazete ve dergi haberleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
2. Hafta Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
3. Hafta Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışılması Kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
4. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
5. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
6. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
7. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
8. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
9. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
10. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
11. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
12. Hafta Kitap Sunumu Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
13. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
14. Hafta Kitap Sunumu ve Güncel Pazarlama Kavramlarının Tartışması Kitap tartışması, kavram tanımları ve örneklerin tartışılması
15. Hafta Final Final haftası
16. Hafta Final Final haftası
17. Hafta Final Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Güncel pazarlama kavramlarının öğrenilmesi.
ÖÇ-2Pazarlama alanındaki entellektüel birikimin artırılması.
ÖÇ-3Temel pazarlama derslerinde ele alınmış kavramların güncel kavramlarla entegrasyonu.
ÖÇ-4Güncel ve orijinal gerçek pazarlama uygulamalarının bilinmesi.
ÖÇ-5Pazarlama alanında yaratıcı düşünme yeteneğinin geliştirilmesi.
ÖÇ-6Pazarlama yüksek lisans programları için gerekli altyapının elde edilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15