Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersi tamamlanmış olmalıdır.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, örneklerin sunumu ve tartışılması, ödev
Temel Kaynaklar
-Aydın, Kenan, Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı, 2010.
Diğer Kaynaklar
-Levy, Michael; Weitz, Barton A., Retailing Management, 8.Edition, 2012. Gazete ve dergi haberleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Perakendeciliğe Giriş
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de Perakendecilik
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
3. Hafta
Perakendeci Çeşitleri
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
4. Hafta
Çok Kanallı Perakendecilik
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
5. Hafta
Perakendecilikte Stratejik Pazarlama Planlaması ve Lokasyon seçimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
6. Hafta
Perakendecilikte Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
7. Hafta
Perakendecilike Müşteri İlişkileri Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
8. Hafta
Mağaza Yönetimi 1: İnsan Kaynakları Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
9. Hafta
Mağaza Yönetimi 2: Ürün Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
10. Hafta
Mağaza Yönetimi 3: Mağaza Yerleşimi ve Mağaza Atmosferi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
11. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
12. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta
Final haftası
Final
16. Hafta
Final haftası
Final
17. Hafta
Final haftası
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Perakendeci çeşitlerinin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Çok kanallı perakendecilik ve internet perakendeciliği hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-3
Perakendecilikte finans, insan kaynakları ve satınalma fonksiyonlarının incelenmesi
ÖÇ-4
Lokasyon seçiminde dikkat edilecek faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5
Bilgi sistemleri, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi konularının incelenmesi ve perakendecilikte teknolojinin önemi hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6
Perakendecilikte pazarlama karması elemanlarının planlanması konusunda bilgi sahibi olunması
ÖÇ-7
Mağaza yönetimi ve atmosferi konularının öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.