Bu dersin amacı Sosyal Bilimlerde araştırma yapmak için gerekli olan temel kavram ve yöntemleri tanıtmak ve beraberinde bilimsel bir araştırma yapmak için öğrencilerin analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Ayrıca sorgulama, anlama, teşhis etme, düşünme, kendini sözlü ve/veya yazılı bir şekilde ifade etme konusundaki becerilerin geliştirilmesi bu dersin diğer bir amacını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve derse oryantasyon
Ders anlatımı ve tartışma
2. Hafta
Neden bilimsel araştırma yaparız?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
3. Hafta
Sosyal bilimlerde temel araştırma çeşitleri nelerdir?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
4. Hafta
Teori ve Sosyal Bilimlerde Araştırma
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
5. Hafta
Literatür(Yazın taraması) nedir ve araştırmacılar literatür taraması yaparken nasıl bir yaklaşım benimsemelidir?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
6. Hafta
Bilimsel araştırma tasarımı stratejileri: Bir bilimsel araştırma nasıl dizayn edilir ve araştırma dizaynı bileşenleri nelerdir?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
7. Hafta
Kalitatif ve Kantitatif ölçüm ve temel farkları
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
8. Hafta
Vize sınavı
Sınav
9. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
10. Hafta
Kalitatif ve Kantitatif örnekleme yöntemleri
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
11. Hafta
Veri toplama yöntemleri: Gözlem, anket tasarımı ve deneysel çalışmalar
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
12. Hafta
Veri analizi (Kantitatif & Kalitatif)
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
13. Hafta
Bilimsel araştırma raporu oluşturma prensipleri
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
14. Hafta
Bilimsel araştırma önerisi tasarımında izlenecek temel adımlar ve öneri bileşenleri
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
15. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Bilimsel bir araştırmaya neden ihtiyaç duyulduğunu kavrayabilecektir.
ÖÇ-2
Bilimsel araştırmanın gerekli veya değerli olduğu durumları tespit edebilecektir.
ÖÇ-3
Herhangi bir araştırma merakını yapısal ve anlaşılır bir biçimde bir araştırma önerisi olarak hazırlayabilecektir.
ÖÇ-4
Araştırma sorularını ve bu soruları cevaplamaya yönelik çabalardan biri olan hipotez(leri) oluşturabilecektir.
ÖÇ-5
Kantitatif (nicel) ve Kalitatif (nitel) araştırma dizaynlarının temel , ayırt edici yönlerini anlayabilecektir.
ÖÇ-6
Araştırma sorularını dikkate alarak uygun araştırma yöntemini belirleyebilecek ve uygulayabilecektir.
ÖÇ-7
Uygun analiz tekniğini belirleyip, analiz yapabilecek ve sonuçları yorumlayabilecektir.
ÖÇ-8
Araştırma çıktılarını farklı formlarda (yazılı ve/veya sözlü) sunabilecektir.
ÖÇ-9
Diğer araştırmacılar tarafından ortaya konulmuş çalışmaları bilimsel bir çerçevede yorumlayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.