Bu ders, öğrencilere yurtdışında iş yapmanın mekaniklerini sağlam bir şekilde anlamak ve onlara benzersiz problemler, uluslararası ticaretle uğraşan organizasyonların özellikleri hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır.
Ele alınan ana temalar: ortaya çıkan Yeni Ekonomi, küreselleşme, uluslararası ticaretin sosyo-ekonomik, politik ve kültürel ortamlarındaki farklılıklar, doğrudan yabancı yatırım, bölgesel ekonomik entegrasyonlar ve / veya bloklar, küresel strateji, dış pazarlara girme yöntemleri, küresel pazarlama, küresel insan kaynakları yönetimi ve organizasyonel tasarımları, yönetim uygulamaları vb. açısından çok uluslu şirketler
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Ticarete ve Küreselleşmeye Genel Bakış
Ders anlatımı/ tartışma
2. Hafta
İşletmenin Karşısındaki Kültürel Ortamlar
Ders anlatımı/ tartışma
3. Hafta
Devlet ve Hukuk Sistemleri
Ders anlatımı/ tartışma
4. Hafta
Ekonomik Sistemler ve Pazar Yöntemleri
Ders anlatımı/ tartışma
5. Hafta
Ticaret ve Faktör Hareketliliği Teorisi
Ders anlatımı/ tartışma
6. Hafta
Ticaret Korumacılığı
Ders anlatımı/ tartışma
7. Hafta
Ekonomik Entegrasyon ve İşbirliği
Ders anlatımı/ tartışma
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Döviz Piyasaları
Ders anlatımı/ tartışma
10. Hafta
Döviz Kurlarını Etkileyen Faktörler
Ders anlatımı/ tartışma
11. Hafta
Küresel Borç ve Sermaye Piyasaları
Ders anlatımı/ tartışma
12. Hafta
Kurumsal Politika ve Strateji
Ders anlatımı/ tartışma
13. Hafta
Küresel Pazarlama
Ders anlatımı/ tartışma
14. Hafta
Küresel İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders anlatımı/ tartışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası İşletmeler konusunda gerekli terminolojiye hakim olmak
ÖÇ-2
Yerel piyasalarda ve Uluslararası Piyasalarda faaliyet göstermenin farkını ifade etmek
ÖÇ-3
Uluslararası alandaki temel aktörlerin kimler ve/veya hangi kurumlar olduğunu öğrenmek ve katkıları çerçevesinde değerlendirmek
ÖÇ-4
Uluslararası piyasalarda faaliyet gösteren ve/veya gösterecek işletmelerin hangi tür risklerle karşı karşıya kalabileceğini anlamak açıklamak ve göstermek
ÖÇ-5
Bölgesel ekonomik entegrasyon sağlayan kurumların neler olduğunu listelemek list ve dünya ticaretine olan etkilerini değerlendirmek
ÖÇ-6
Uluslararası piyasalarda faaliyet gösteren işletmelerin karşı karşıya oldukları bazı finansal yükümlülükleri açıklamak ve değerlendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.