Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


GERMAN I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0116 GERMAN I 3/0/0 SA German 4
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1 (A1.1 ) basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Bunun yanısıra :
Kültürler arası farklıları anlama
Kendi kültürüyle bir diğer kültürü karşılaştırma
Yeni bir dilde kendini ifade edebilme
Öğrenilen dilin özellikleri ve yaşama biçimlerini, kendininkiyle karşılaştırabilme.
 
Ön Koşullar Dersi seçmiş olmak
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Ar. Gör. Pınar Sarp, Arş. Gör. Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi kullanmaya yönelik
Temel Kaynaklar -
·          Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1 (www.cornelsen.de/studio-d)
·           Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
·         Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache ()
Diğer Kaynaklar -Ayşe Ş. Güvenir tarafından hazırlanmış ve derlenmiş Çalışma Kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
2. Hafta Soru Cümleleri Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
3. Hafta Soru cümleleri Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
4. Hafta Fiil Çekimleri Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
5. Hafta Fiil çekimleri Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
6. Hafta Cafe de konuşma, menü, hesap ve telefon defteri , fiillerin şimdiki zamanı Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
7. Hafta Şahıs zamirleri, isimlerin çoğul ekleri ve bunlarla ilgili kısa metinler Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
8. Hafta Ara Sınav sınav
9. Hafta Sınavın değerlendirilmesi Belirli artikeller, belirsiz artikeller, sınıf düzenindeki eşyaları öğrenme Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
10. Hafta Sınavın değerlendirilmesi Belirli artikeller, belirsiz artikeller, sınıf düzenindeki eşyaları öğrenme Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
11. Hafta Belirli artikeller, belirsiz artikeller, Çoğul ekler Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
12. Hafta Ülkeler, şehirler ve yönler Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
13. Hafta Ülkeler, şehirler ve yönler Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
14. Hafta Olmak fiilinin geçmiş zamanı, Avrupa’daki diller,komşular, kültürel zenginlikler Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
15. Hafta Final sınavı Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
16. Hafta Final sınavı Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
17. Hafta Final sınavı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-2Etik değerlerin kazanılması
ÖÇ-3Disiplinler arası bilgi edinme
ÖÇ-4Yeni bir dilde kendini ifade edebilme
ÖÇ-5Grup çalışması yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14