Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1 (A1.1 ) basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Bunun yanısıra :
Kültürler arası farklıları anlama
Kendi kültürüyle bir diğer kültürü karşılaştırma
Yeni bir dilde kendini ifade edebilme
Öğrenilen dilin özellikleri ve yaşama biçimlerini, kendininkiyle karşılaştırabilme.
Ön Koşullar
Dersi seçmiş olmak
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Ar. Gör. Pınar Sarp, Arş. Gör. Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi kullanmaya yönelik
Temel Kaynaklar
-
· Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1 (www.cornelsen.de/studio-d)
· Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
· Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache ()
Diğer Kaynaklar
-Ayşe Ş. Güvenir tarafından hazırlanmış ve derlenmiş Çalışma Kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
2. Hafta
Soru Cümleleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
3. Hafta
Soru cümleleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
4. Hafta
Fiil Çekimleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
5. Hafta
Fiil çekimleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
6. Hafta
Cafe de konuşma, menü, hesap ve telefon defteri , fiillerin şimdiki zamanı
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
7. Hafta
Şahıs zamirleri, isimlerin çoğul ekleri ve bunlarla ilgili kısa metinler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
sınav
9. Hafta
Sınavın değerlendirilmesi Belirli artikeller, belirsiz artikeller, sınıf düzenindeki eşyaları öğrenme
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
10. Hafta
Sınavın değerlendirilmesi Belirli artikeller, belirsiz artikeller, sınıf düzenindeki eşyaları öğrenme
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
11. Hafta
Belirli artikeller, belirsiz artikeller, Çoğul ekler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
12. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
13. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
14. Hafta
Olmak fiilinin geçmiş zamanı, Avrupa’daki diller,komşular, kültürel zenginlikler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
15. Hafta
Final sınavı
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
16. Hafta
Final sınavı
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
17. Hafta
Final sınavı
sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-2
Etik değerlerin kazanılması
ÖÇ-3
Disiplinler arası bilgi edinme
ÖÇ-4
Yeni bir dilde kendini ifade edebilme
ÖÇ-5
Grup çalışması yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.