The course aims to teach students the primary tools and methods used to implement, monitor, control and sustain quality in organizations including continual improvement techciques.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction, Definition of Quality
Lecturer presentations, class discussion
2. Hafta
Quality and Global Competitiveness
Lecturer presentations, class discussion
3. Hafta
Quality Management and Total Quality Management
Lecturer presentations, class discussion
4. Hafta
Customer Satisfaction, Retention and Loyalty
Lecturer presentations, class discussion, case studies
5. Hafta
ISO Standards and Total Quality Management Relationship
Lecturer presentations, class discussion, case studies
6. Hafta
Total Quality Tools
Lecturer presentations, class discussion, case studies
7. Hafta
Problem Solving and Decision Making
Lecturer presentations, class discussion, case studies
8. Hafta
Mid-Term Exam
Mid-Term Exam
9. Hafta
Controlling Processes through Statistical Process Control
Lecturer presentations, class discussion, case studies
10. Hafta
Benchmarking and Continual Improvement Highlights
Lecturer presentations, class discussion, case studies
11. Hafta
Implementing Total Quality Management
Lecturer presentations, class discussion, case studies
12. Hafta
Case Studies and Best Practice Applications
Lecturer presentations, class discussion, case studies
13. Hafta
Student Presentations
Student presentations, class discussions
14. Hafta
Student Presentations
Student presentations, class discussions
15. Hafta
Final-exam
16. Hafta
Final-exam
17. Hafta
Final-exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Identify concepts of quality management and improvement.
ÖÇ-2
Develop an understanding of the role of technology, managers, employees, and customers in developing a quality-based workplace
ÖÇ-3
Develop abilities to apply tools and techniques of Total Quality Improvement including, statistical process control, control charts, and quality function deployment techniques
ÖÇ-4
Demonstrate an ability to utilize data gathering and analysis tools as related to process control and process capability
ÖÇ-5
Identify current trends and benchmark organizations related to Quality Management.
ÖÇ-6
Understand the ethical issues as related to quality of services and products
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.