Bu dersin amacı dersin katılımcılarında ekonomik fayda sağlamanın ötesinde de topluma sosyal bir katma değeri olan faaliyetler yürütmenin gerekliliği konusunda bir farkındalık yaratmak ve dünya genelinde henüz çözülmemiş ancak çözülmesi için uğraşılan temel problemler üzerine düşünmelerini ve projeler geliştirerek çözüm üretmelerini sağlamaktır. Bu doğrultuda, sosyal girişimciliği anlamak, diğer kavramlarla olan ilişkisini ve hangi anlamda farklılaştığını ortaya çıkarmak hedeflenmektedir. Ayrıca sosyal değer yaratmak ve böylece sosyal yeniliğin ülke geneline ve dünya ölçeğine yayılmasına katkı sağlamak dersin kapsamında ele alınacak konular arasındadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve derse oryantasyon
Sunum ve Tartışma
2. Hafta
SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ANLAMAK
Sosyal Girişimcilik nedir?
Girişimcilik ile Sosyal Girişimcilik hangi noktalarda ayrışmaktadır?
Sosyal girişimcilik ile aktivizim, vakıf ve kurumsal sosyal sorumluluk arasındaki temel fark nedir?
Sosyal girişimciler kimdir, ne yaparlar?
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
3. Hafta
SOSYAL DEĞİŞİM YARATMAK VE TEMEL ZORLUKLARI
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
4. Hafta
SOSYAL GİRİŞİMCİLİKTE DEĞER YARATMAK
Sosyal Girişimcilikte değer nasıl yaratılır?
Değer önerisi nasıl değerlendirilmelidir?
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
5. Hafta
SOSYAL İŞ MODELİ KANVASI
Sosyal Girişimler uygulama alanları
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
6. Hafta
SOSYAL Ş MODELİ KANVASI
Sosyal Girişimler uygulama alanları
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
7. Hafta
SOSYAL GİRİŞİM VAKALARI SERİSİ I
Vaka analizi ve tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Ara sınav
Sınav
10. Hafta
SOSYAL ETKİ ÖLÇÜMLEMESİ DEĞERLEMESİ
Etki nasıl zirveye çıkarılır ve sosyal girişimler sürdürülebilir bir hale getirilebilir?
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
11. Hafta
TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SOSYAL GİRİŞİMCİLİK
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
12. Hafta
SOSYAL GİRİŞİM VAKALARI SERİSİ II
Vaka analizi ve tartışma
13. Hafta
İŞ MODELİ KANVASI PROJE DEĞERLENDİRMELERİ
Takım sunumları/bireysel sunumlar (4’ Pitching)
14. Hafta
İŞ MODELİ KANVASI PROJE DEĞERLENDİRMELERİ
Takım sunumları/bireysel sunumlar (4’ Pitching)
15. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Sosyal girişimcilik ile ilgili kavramsal çerçeveyi çizebilecektir.
ÖÇ-2
Sosyal girişimciliğin, dünyada hali hazırda karşı karşıya kalınan temel problemlerin çözümünde oynadığı rolü kavrayarak, bu problemlerin çözümü için yaratıcı ve yenilikçi arayışların bir parçası olacaktır.
ÖÇ-3
Girişimcilik temel metodolojisinin yanı sıra, sosyal girişimci olma yolunda temel bilgi birikimi, temel yetenekler ve ilgili tekniklerle donanımlı hale gelecektir.
ÖÇ-4
Var olan sosyal girişimlerin yarattığı etkiyi ölçümleyip, ilgili teknikleri kullanarak analiz edebileceklerdir.
ÖÇ-5
Her şeyin hızlı tüketildiği ve kaynakların artık insanlık adına etkin kullanılmasının gerekliliğinin tartışıldığı günümüzde, kısa vadeli düşünce yapısının ötesine geçerek, insanlık adına uzun vadede nelerin mümkün olduğunu düşünmeye başlayarak bir paradigma değişimi yaşayacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.