Girişimcilik alanındaki temel kavramların farkındalığının oluşturulması, girişimcilik türlerinin ve farklarının kavranması, girişimcilik sürecinin aşamalarının ifade edilip öğrencilerin iş fikirlerinin hazırlanmasında ve fırsat tanımlamada kilit adımları benimseyip kişisel yaratıcılık ve girişimcilik yeteneklerini geliştirilmesi.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi H. Nazan Çağlar
Asistanlar
Arş.Gör.Taha Yusuf Çakarel
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama
Temel Kaynaklar
ESSENTIALS OF ENTREPRENEURSHIP, THOMAS W.ZİMMER VE NORMAN M.SCARBOROUGH, PEARSON ED., 2005
KÜRESEL ARENADA GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK, MEHMET ALİ GÜROL, GAZİ KİTABEVİ, 2006
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Kavramlar
Sunum, Tartışma
2. Hafta
Girişimci, Girişimcilik ve Girişimciliğin Tarihi
Sunum, Tartışma
3. Hafta
Yaratıcı Düşünme ve Fırsat Tanımlama
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
4. Hafta
Girişimcilik Türleri
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
5. Hafta
Girişimcilik ile Yenilikçilik, Risk, Kültür
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
6. Hafta
Global Bakış Açısı İle Girişimcilik
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
7. Hafta
İş Planı Hazırlama
Sunum, Tartışma, Örnek Olay
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Temel İşletme Fonksiyonları
Sunum, Tartışma
11. Hafta
Destekleyici İşletme Fonksiyonları
Sunum, Tartışma
12. Hafta
İşletme için Büyüme Stratejileri
Sunum, Tartışma
13. Hafta
Girişimciler İçin Etkili Kriz Yönetim Planı
Sunum, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama
14. Hafta
Final
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
5
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Girişimcilikle ilgili temel kavramlar konusunda farkındalık oluşur.
ÖÇ-2
Yaratıcı fikir ve fırsat tanımlama konusunda farkındalık oluşur.
ÖÇ-3
Girişimlerinin başarı unsurları belirler.
ÖÇ-4
İş Planı hazırlayabilecek temel yetkinlikleri elde eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.