Program Çıktıları |
PÇ-1 | Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci,
Üretim Ekonomisi ile ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla tanımlayıp değerlendirir. | PÇ-2 | Üretim ilişkilerini tanımlayıp üretim bileşenlerinin rollerini tanımlar ve açıklar. | PÇ-3 | Üretim Ekonomisini İktisat dışındaki diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | PÇ-4 | Üretim Ekonomisi alanında edindiği bilgileri iş süreçlerine uyarlar. | PÇ-5 | Toplumsal gereksinimler konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilinçle sosyal dinamikleri etkileyebilecek faaliyetleri organize eder. | PÇ-6 | Ülke ekonomisinin eksiklerini saptar ve bu eksikliklerin giderilmesi konusunda analiz yapar. | PÇ-7 | İktisat Politikalarının Üretim Ekonomisi üzerindeki etkilerini değerlendirip yorumlar. | PÇ-8 | Sermayenin yerelleşmesi konusunda özgün fikirler üretir ve geliştirir. | PÇ-9 | Üretim alanında faaliyette bulunan firmaların geliştirilmesi konusunda yeni fikirler önerir. | PÇ-10 | Üretim Ekonomisi alanında model geliştirerek çözümleme yapar ve bu sonuçlara ilişkin politika önerilerinde bulunur. | PÇ-11 | Üretim Ekonomisi alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, rasyonel, bilimsel ve etik değerlere uygun olarak davranır ve proje çalışmasını bu ilkeler çerçevesinde gerçekleştirir. |
|
Alan Yeterlilikleri |
Bilgi
|
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
Beceriler
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
|
|
|