Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yaşlanma biyolojisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0026 Yaşlanma biyolojisi 3/0/0 SA Türkçe/İngilizce 7
Dersin Amacı
Yaşlanma biyolojisinde hipotezler, telomer ve telomeraz enziminin tanımlanması, hücre ömrü ve kaderinin moleküler belirteçleri, reaktif oksijen/azot türevlerinin tnımlanması, reaktif oksijen türevlerinin hücre ömrü üzerine pozitif etkileri, antioksidasyon mekanizmaları, metabolizma hızı ve yaşlanma, hücresel senesens, ömür uzunluğu arttırılan modeller, sirtuinlerin hücre ömrünün uzatılmasında rolleri, rapamisin hedeflerinin hücre ömrü açısından moleküler mekanizmalarının irdelenmesi, evrim ve yaşlanma, insan progeroid sendromlarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Burcu Ayhan Şahin
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 14.00-17.00, MOBİGEN Lab-2
Görüşme Saatleri ve Yeri Hergün MOBİGEN binası, Ataköy Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü sunum, araştırma, tartışma
Temel Kaynaklar -Konu ile ilgili literatür bilgisi içerik ile ilişkili olarak güncel yayınlardan takip edilecektir.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaşlanma biyolojisinde hipotezler, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
2. Hafta Telomer ve telomeraz enziminin tanımlanması, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
3. Hafta Hücre ömrü ve kaderinin moleküler belirteçleri, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
4. Hafta Reaktif okjien türlerinin hücre ölümü ve yaşlanma ile ilişkisinin incelenmesi, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
5. Hafta Antioksidasyon mekanizmaları, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
6. Hafta Metabolik hız ve yaşlanma, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
7. Hafta Hücresel senesens Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
8. Hafta Ömür uzunluğu ve etki faktörlerinin irdelenmesi, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
9. Hafta Sirtuinler ve hücre kaderi, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
10. Hafta Rapalogların hücre kaderi moleküler mekanizmaları ile ilişkisi, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
11. Hafta Evrimsel süreçte yaşlanma, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
12. Hafta İnsan progeroid sendromları, Sözlü sunum, araştırma ve tartışma
13. Hafta Proje sunumu Araştırma ve sunum teknikleri
14. Hafta Final Sınavı Bilginin geri çağrılması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yaşlanma biyolojisinin çalışma konularının tanımlanabilmesi
ÖÇ-2Telomer ve yaşlanma biyolojisi iiişkisinin tanımlanabilmesi
ÖÇ-3Hücre ömrü ve kaderinin moleküler belirteçleri hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-4Reaktif oksijen ve türevlerinin yaşlanma biyolojisi ile ilgili ilişkisini tanımlayabilmek
ÖÇ-5Metabolizma hızı ve yaşlanma biyolojisi arasındaki ilişkinin tanımlanabilmesi
ÖÇ-6Hücresel senesens hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-7Hücre kaderi ile ilişkili olarak moleküler sinyal yolakları hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7