Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KLÂSİK TÜRK EDEBİYATINDA NESİR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0002 KLÂSİK TÜRK EDEBİYATINDA NESİR 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Türk nesrinin genel özelliklerini tanıtarak örnek metinlerin incelenmesi sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Yağız Yalçınkaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15.00-18.00, 3C-08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 14.00-15.00, 3D-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama.

 
Temel Kaynaklar - İz, Fahir (1995), Eski Türk Edebiyatında Nesir,  Akçağ, Ankara.

- Okuyucu, Cihan (vd.) (2009), Klasik Dönem Osmanlı Nesri, Kriter.

- Kınalızâde Hasan Çelebi, Tezkiretü'ş-şuarâ, I-II C., İbrahim Kutluk (hz.), (1978), TTK Yay., Ankara.

- Aşık Çelebi, Meşâirü'ş-şuarâ, Filiz Kılıç (hz.), İstanbul Araştırmaları Enstitüsü.

- Sinan Paşa, Tazarrunâme, Mertol Tulum (hz.),  (1971), MEB.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Türk nesrinin tarihi gelişimi Anlatma, tartışma ve ugulama
2. Hafta Türk nesrinin genel özellikleri Anlatma, tartışma ve ugulama
3. Hafta İslamiyet öncesi ve sonrası Türk nesri Anlatma, tartışma ve ugulama
4. Hafta Seci' ve seci' araştırmaları Anlatma, tartışma ve ugulama
5. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
6. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
7. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
10. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
11. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
12. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
13. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
14. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
15. Hafta Örnek metin okuma ve yorumlama Okuma, tartışma ve ugulama
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1ÖÇ1. Türk nesrinin genel özelliklerini tanır.
ÖÇ-2ÖÇ2. Nesirde kullanılan üslupları sıralar ve özelliklerini tanır.
ÖÇ-3ÖÇ3. Örnek metinlerdeki üslup özelliklerini gösterir.
ÖÇ-4ÖÇ4. Türk nesrinin tarihi gelişimini takip edebilir.
ÖÇ-5ÖÇ5. Örnek metinleri okur ve değerlendirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5