Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜRK ROMANINDA FRANSIZ ETKİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0011 TÜRK ROMANINDA FRANSIZ ETKİSİ 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Türk Edebiyatında Fransız Edebiyatının tesirlerini inceleyerek, özellikle roman türündeki edebi eserleri ve sanatkârları karşılaştırmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 12:00-15:00, Cats üzerinden sanal sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10.30-11.30, 3D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru- cevap
Temel Kaynaklar Dino, Güzin, Türk Romanının Doğuşu, İst.1978

Dürder, Baha, Namık Kemal'in Romanları, ist.1940

Finn, P. Robert, Türk Romanı, Ankara1984

Foster, E.M.,Roman Sanatı, Çev., S.Umran, İst.,1985

Moran, Berna, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İst.1983
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Romanı kavram olarak tanımlamak Sözlü Anlatım
2. Hafta Romanı edebi bir tür olarak tanım- lamak Sözlü Anlatım
3. Hafta Roman türünün Batıdaki gelişimi Sözlü Anlatım
4. Hafta Roman türünün Batıdaki gelişimi Sözlü Anlatım
5. Hafta Roman türünün Batıdaki gelişimi Sözlü Anlatım
6. Hafta Roman türünün Türk edebiyatında gelişimi Sözlü Anlatım
7. Hafta Roman türünün Türk edebiyatında gelişimi Sözlü Anlatım
8. Hafta Vize Sınavı Uygulama
9. Hafta Roman türünün Türk edebiyatında gelişimi Sözlü Anlatım
10. Hafta Roman türünün Türk edebiyatında gelişimi Sözlü Anlatım
11. Hafta Batıdan yapılan ilk çeviriler. Sözlü Anlatım
12. Hafta Fransız roman yazarlarının Türk roman yazarlarına tesirleri Sözlü Anlatım
13. Hafta Fransız roman yazarlarının Türk roman yazarlarına tesirleri Sözlü Anlatım
14. Hafta Fransız roman yazarlarının Türk roman yazarlarına tesirleri Sözlü Anlatım
15. Hafta Fransız roman yazarlarının Türk roman yazarlarına tesirleri Sözlü Anlatım
16. Hafta Fransız roman yazarlarının Türk roman yazarlarına tesirleri Sözlü Anlatım
17. Hafta Final Sınavı Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Öğrenci roman türünü tanımlar.
ÖÇ-2Roman türündeki eserleri karşılaştırır.
ÖÇ-3 Bu türdeki eserlerin benzerliklerini tartışır
ÖÇ-4Bu türdeeserverensanatkarları karşılaştırır.
ÖÇ-5Fransız edebiyatının tesirlerini yorumlar
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5