Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama kavramının bir parçası olan satış hakkında hem teorik hem pratik bilgi sunmaktır. Bu nedenle, ders öncelikle pazarlamanın temelleri hakkında kapsamlı bir teorik bilgi sağlayacak, daha sonra satış tekniklerine geçecektir. Anlatılacak olan tekniklerle de öğrenciler günlük hayatlarında satışı etkin bir biçimde uygulayabileceklerdir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtılması ve pazarlama ilkeleri ve satış konularına genel giriş
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
2. Hafta
Pazarlama ilkeleri ve teorileri
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
3. Hafta
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
4. Hafta
Pazarlamanın ve özellikle satışın tüketicilere, firmalara ve topluma kattığı değer
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
5. Hafta
Satışın İlkeleri, satış teorileri, satış teknikleri
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
6. Hafta
Etkin bir satış elemanında olması gereken özellikler
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Müşteriyi tanıma: Tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, motivasyon ve kişilik kavramları
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
9. Hafta
Müşteriyi tavlama: Tüketici ve marka bağlılığı
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
10. Hafta
Uygulamalı satış teknikleri ve iletişim yetenekleri
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
11. Hafta
Uygulamalı satış teknikleri ve iletişim yetenekleri
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
12. Hafta
Dönem Ödevi Sunumları
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
13. Hafta
Dönem Ödevi Sunumları
Ders anlatımı, tartışma, araştırma, uygulama, ödev ve proje hazırlama
14. Hafta
Final
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlama ve satış kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Satışın pazarlamadaki yerini ve önemini açıklayabilecek
ÖÇ-3
Satışın ilke ve teorilerini tanımlayabilecek
ÖÇ-4
Müşteri isteklerinin neler olabileceğini sosyolojik ve psikolojik teorik bilgi sayesinde değerlendirebilecek
ÖÇ-5
Satış ilke ve teorilerini uygulamaya geçirebilecektir
Program Çıktıları
PÇ-1
Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2
Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4
Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5
Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6
Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7
Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8
Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.