Acil durum öncesi, sırası ve sonrasında çevre, operasyon, üretim, mülk ve insan hayatını tehdit eden olay yada kazayı önlemek, zararı azaltmak, hazırlık yapmak, müdahale etmek, iyileştirmek için süren süreçte acil durum planlamasını yaparak, bu planları ve programları yürütecek ve destek verecek, acil durumları yönetecek ekip üyesi olarak öğrencilerin acil durum planlarına ve acil durum yönetimine aşina olmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
Türk Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi. Erdinç Filiz, İstanbul: Alfa Aktüel Yayıncılık.
Kriz ve Stres Ortamında Yönetim. Doç. Dr. Hasan Tutar, İstanbul: Hayat Yayınları.
Kriz Yönetimi. Rıchard Luecke, Çev: Önder Sarıkaya, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Acil Durum Yönetiminin İlkeleri
Sözlü anlatım
2. Hafta
Acil Durum Yönetimi -Kavramlar-Tanımlar ve Standartlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yasal Mevzuat Acil Durum Planı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Acil Durum Yönetiminin Unsurları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Tehlike ve risk analizi,
Sözlü anlatım
6. Hafta
Dahili ve hariç kaynaklar,
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi,
Sözlü anlatım
9. Hafta
Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,
Sözlü anlatım
10. Hafta
Acil Durumlarda İletişimin Önemi,
Sözlü anlatım
11. Hafta
Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Zarar Azaltma-Hazırlık Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Masa başı tatbikatlar
Sözlü anlatım
14. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Afet ve acil durum yönetimin 8 ilkesini listeleyebilir. İlkeleri,
kavram ve terimleri açıklayabilir.
ÖÇ-2
Tehlike ve risk analizini oluşturabilir. Acil durum ve Afet
planlama takımını oluşturabilir.
ÖÇ-3
Afet ve acil durum yönetimin 4 safhasını açıklayabilir.
ÖÇ-4
Afet ve acil durum bilgilerini toplayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2
Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3
Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5
Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6
Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7
Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8
Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9
Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10
Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11
Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13
Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14
Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15
Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16
Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak