Pazarlama kavramı ve sağlık hizmetleri pazarlamasının önemi; hizmet pazarlaması; pazarlama çevresi; pazarlama araştırması; pazar bölümlendirme; pazarlama karması unsurları; bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenleri ve marka yaratma konularında konusunda bilgi kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 17:00-18:50, CATS MEETİNG
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 17:00-18:50, CATS MEETİNG
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Power point sunumlu ders anlatımı ve örnekler üzerinde tartışma.
Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı, 2014.
Diğer Kaynaklar
- Makaleler, Dergiler..
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar ve Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kavramı
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
2. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Gelişimi
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
3. Hafta
Sağlık Kuruluşlarında Pazar Araştırmasının Önemi
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
4. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
5. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
6. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Pazar Konumlandırma Ve Büyüme
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
7. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
8. Hafta
Vize
Değerlendirme
9. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Geleneksel Pazarlama Karması
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
10. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Genişletilmiş Pazarlama Karması
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
11. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Kalite
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
12. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
13. Hafta
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
14. Hafta
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Etik-Sağlık Hizmetlerinde Marka Kavramı-Genel Tekrar
Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
0
Final
1
60
ÖÇ-1
Sağlık hizmetleri pazarlamasını tanımlamak, pazarlama ve müşteri karmalarını bilmek.
ÖÇ-2
Sağlık ve hastalık kavramlarını bilmek, sağlık hizmeti türlerini ve sağlık hizmeti kurumlarını ayırt etmek.
ÖÇ-3
Piyasa türlerini bilmek, farklı piyasa yapılarında rekabet türlerini ayırt etmek.
ÖÇ-4
Bir piyasada rekabeti belirleyen güçleri ve rekabet avantajı kavramını tanımlamak.
ÖÇ-5
Sağlık hizmetlerinde pazarlama ve markalaşma stratejileri ve uygulamalarını bilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2
Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3
Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5
Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6
Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7
Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8
Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9
Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10
Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11
Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13
Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14
Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15
Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16
Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak