Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK KURUMLARINDA TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YSI2014 SAĞLIK KURUMLARINDA TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.


Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 14:00-16:50 Cats meeting
Görüşme Saatleri ve Yeri perşembe 17:00-17:30 Cats meeting
Öğretim Yöntem ve Teknikleri * %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar -Prof.Dr.Yavuz Odabaşı 'Tüketici Davranışları' Mediacat
-Asst.Prof.Dr. Gülfidan Barı
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri Sözlü Anlatım
2. Hafta Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi Sözlü Anlatım
3. Hafta Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi Sözlü Anlatım
4. Hafta Psikolojik Etkiler Öğrenme ve Bellek Sözlü Anlatım
5. Hafta Güdüleme ve İlgilenim Sözlü Anlatım
6. Hafta Duyum ve Algılama Sözlü Anlatım
7. Hafta VİZE SINAVI VİZE SINAVI
8. Hafta Tutumlar ve Tutumların değiştirilmesi ve Duygular Sözlü Anlatım
9. Hafta Kişilik ve Benlik Sözlü Anlatım
10. Hafta Değerler ve Yaşam Biçimi Sözlü Anlatım
11. Hafta Sosyo-Kültürel etkiler, grup dinamiği ve dayanışma grubu Sözlü Anlatım
12. Hafta Kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması Sözlü Anlatım
13. Hafta Sosyal sınıf Sözlü Anlatım
14. Hafta FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11.Tüketicilerin davranış nedenleri
ÖÇ-22.Tüketiciye etki eden faktörler
ÖÇ-33.Tüketim stratejileri
ÖÇ-44.Tüketicilerin tepkileri
ÖÇ-55.Tüketici psikolojisi hakkında yeterli kavramlara sahip kılarak teorik bilgilerin pratiğe uygulanabilirliğini sağlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5