Pazarlama anlayışının geçirdiği aşamalar ve pazarlamanın temel kavramlarının anlaşılması,
pazarlama kararlarını etkileyen iç ve dış faktörler incelendikten sonra, doğru pazarlama kararları alabilmek için stratejik pazarlama planlaması, tüketici ve kurumsal müşterilerin satınalma davranışları ve satınalma kararları, pazarı bölümlendirme ve hedef pazarın seçimi konuları üzerinde durulmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamanın Tanımı, Gelişimi
Anlatım, Sunum
2. Hafta
Pazarlama Kavramları, Pazarlama Çevresi
Anlatım, Sunum
3. Hafta
Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü ve Büyüme Stratejileri
Anlatım, Sunum, Vaka Analizi, Tartışma
4. Hafta
Pazarlama Araştırması, Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları, Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
Anlatım, Sunum, Vaka Analizi, Tartışma
5. Hafta
Tüketici Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi
Ağ Ekonomisi ve Elektronik Ticaret, E-Dönüşüm Süreci, E-İş Modelleri, E- İşletme ve SWOT Analizi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Veri Ambarı ve Tedarik
Anlatım, Sunum, Vaka Analizi, Tartışma
11. Hafta
E-Pazarlama - Ürün, Fiyat, Dağıtım, Tutundurma
Anlatım, Sunum, Vaka Analizi, Tartışma
12. Hafta
Sanal Perakendecilik, İnternette Marka Yaratma, E-Ticarette Ödeme Sistemleri
Anlatım, Sunum, Vaka Analizi, Tartışma
13. Hafta
ÖDEV SUNUMU
Öğrenci sunumu
14. Hafta
ÖDEV SUNUMU
Öğrenci sunumu
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
FİNAL SINAVI
17. Hafta
FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
0
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlamanın konusunu kapsamını ve bazı özelliklerini açıklar, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini ve modern pazarlama yönetimini açıklar, pazarlama sistemini ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro dış çevre faktörlerini açıklar. Pazarlamanın yararları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamaların söyler.
ÖÇ-2
Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasının tanımlarını mahiyetini ve karşılıklı ilişkilerin söyler. Birincil ve ikincil verilerin fayda ve sakıncaları ile anket, gözlem ve deney metotlarını açıklar.
ÖÇ-3
Tüketici pazarı ve çeşitlerini, demografik ve ekonomik özellikleri ile tüketici davranışların etkileyen sosyal, psikolojik kişisel faktörleri ve tüketici satın alma karar sürecini söyler. Endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleriyle satın alma metotlarını ve endüstriyel alıcı davranışlarını açıklar. Pazar bölümlendirmenin anlamı, yararları, sınırları ve başlıca Pazar bölümlendirme kriterleri ve şekillerini söyler.
ÖÇ-4
Hedef Pazar seçim stratejilerini ve konumlandırmayı ve Pazarlama karması unsurlarını açıklar. Ürünleri sınıflandırıp bazı pazarlama özelliklerini, ürün planlama, yeni ürün geliştirme sürecini ve ürün hayat seyrini açıklar. Ürün fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi verir.
ÖÇ-5
Marka, ambalaj ve kalite stratejilerini, mamul farklılaştırmayı moda olayını ve pazarlamadaki yerini açıklar.
ÖÇ-6
E-ticaret kavramlarını pazarlamayla birleştirerek elektronik ticarette pazarlama fonksiyonlarını açıklar. İşletmelerin E-pazarlama yapabilme becerisine sahip olabilmeleri bilgisini verir. Elektronik ticaret yapan bir işletmenin web sitesinin nasıl olması gerektiğiyle ilgili bilgi verir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5
Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9
Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11
Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15
Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.