Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Grafik Tasarımı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İlancılık 100. Yıl Tasarımda Marka Yönetimi

İlancılık 100. Yıl Tasarımda Marka Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0027 İlancılık 100. Yıl Tasarımda Marka Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Pazarlama alanında ürün ve marka yönetiminin örneklerle, operasyonel ve sayısal verilerle anlatılıp, ürün ve marka denildiğinde anlatılmak, yapılandırılmak, varılmak istenen noktaların kalıcı olacak şekilde algılanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders 2023-24 Bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11.00 - 12.00 saatleri arası, İncirli Yerleşkesi, 3A04 numaralı ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -İnteraktif ders anlatımı
Temel Kaynaklar -David A. Aacker, Marka Değeri Yönetimi, Media Cat, İstanbul, 2009.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ürün Nedir? Ürün Çeşitleri Nelerdir? Marka Nedir? Uygulama
2. Hafta Ürün Yönetimi ve Marka Yönetimi. Uygulama
3. Hafta Müşteri Temelli Marka Ederi ve Marka Değeri. Uygulama
4. Hafta Marka Konumlanması ve Değerler. Uygulama
5. Hafta Marka Ederinin Yapılandırılması İçin Markanın Unsurlarının Belirlenmesi, Seçimi. Uygulama
6. Hafta Marka Ederini Oluşturmak İçin Pazarlama Programının Tasarımı. Uygulama
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Marka Var Etmek. Uygulama
9. Hafta Marka Ve Ürüne Yatırımın Geri Dönüşü, Geri Dönüş Oranı, Performans Ölçme, Analiz Ve Değerlendirmesi. Uygulama
10. Hafta Dijital Ve Mobil Boyutta Marka ve Ürün Yönetimi, Kanal İlişkileri. Uygulama
11. Hafta Markayı Canlandırmak, Yeniden Konumlama. Uygulama
12. Hafta Ürün Ve Marka Yönetiminde Tasarım, İlgili Marka Yönetimi Uygulamaları. Uygulama
13. Hafta Yeni Ürün ve Markanın Yayılması. Uygulama
14. Hafta Yeni Ürün ve Markanın Yayılması. Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Ürün denildiğinde ve marka denildiğinde ele alınanların neler olduğu anlayabilme.
ÖÇ-2Ürün yönetimi ve marka yönetimi arasındaki farklar, ortaklıklar ve sentezleri kavrayabilme.
ÖÇ-3Yeni ürün, yeni marka geliştirilmesi, ortaya çıkışları, popüler ve hatta kayıp oluşuna dair örneklerle süreçleri, dönemleri kavrayabilme.
ÖÇ-4Yerel ve uluslararası pazarlara ait ürünler ve markaları tanıyabilme.
ÖÇ-5Ürün ve/veya marka yönetimi alanında kariyer imkanlarını değerlendirebilecek entelektüel sermaye edinebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5