Dersin amacında, görsel iletişim tasarımı alanında tasarım olgusunun kavramsal olarak ele alınmasının yanı sıra, göstergelerin yorumlanması, üretilmesi veya işaretleri anlma süreçlerinin detaylı analizleri yapılacaktır. Öğrenciler, basılı ve hareketli reklamların çözümlemesinin yanısıra eklibris tasarımları gibi görsel uygulamalarla alana ilişkin tasarımlar gerçekleştirecektir.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr.Üyesi Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09.00-11.45 Derslik 4A-08
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 14.00-14.45, Ofis 4B-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, sunum, ödevlerle uygulamalı şekilde devam edecektir.
Temel Kaynaklar
Grafik Tasarım Kuramı- H.Armstrong
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım - T.Uçar
Göstergebilime Giriş - F.Akerson
Görsel Göstergebilim / İmgenin Anlamlandırılması - Günay ve Parsa.
İletişim ve Grafik Tasarım- E.Becer
Yaratıcı Tasarımın Temelleri-Ambrose ve Harris
Semboller Nasıl Okunur? C-Gibson
Ekslibris, Pektaş, H.
Diğer Kaynaklar
-Ders Notları, Sunum ve örnekler.
-Cats Platformundaki Yaratıcı Kaynaklar.
-Milliyet Sanat Dergisi
-Sanat Dünyamız
-Gazete Oksijen, Sanat eki.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişim, görsel iletişim ve uygulama alanları.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
2. Hafta
Tasarım, yaratıcılık ve semiyotik anlayış. Sanat örnekleri.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
3. Hafta
Semboller, piktogramlar, semiyoloji.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
4. Hafta
Semboller, piktogramlar, semiyoloji kuram ve kuramcıları.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
5. Hafta
Sanat eseri kullanılan reklamların göstergebilimsel çözümlemesi.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
6. Hafta
Sanat eseri kullanılan reklamların göstergebilimsel çözümlemesi.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Sınav
8. Hafta
Hareketli ve soyut grafiklerin göstergebilimsel çözümlemesi.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
9. Hafta
Hareketli ve soyut grafiklerin göstergebilimsel çözümlemesi.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
10. Hafta
Afiş, kitap kapağı incelemeleri.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
11. Hafta
Afiş, kitap kapağı incelemeleri.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
12. Hafta
Sembolik temsil ve Ekslibris.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
13. Hafta
Sembolik temsil ve Ekslibris.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
14. Hafta
Final öncesi genel tekrar ve uygulamalı proje.
Sözlü anlatım, proje, uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Quiz
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Görsel dilin anlatım şekillerini en iyi biçimde kullanma yeteneğine sahip olacaktır.
ÖÇ-2
Tasarımcı olarak tüm hedef kitlesi ile iletişim kurabilmesi
ÖÇ-3
Görsel dilin anlatım gücünü kullanma şekillerini incelemesi ve tasarlaması
ÖÇ-4
Tasarımın evrenselliğinin anlaşılması.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.