Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; Kavramsal Çerçeve, Swot Analizi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta Kriz Kavramı ve Krizlerin Özellikleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta Kriz Sürecinin Aşamaları Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta Kriz Yönetim Modelleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta Kriz İletişimi ve Kriz İletişiminde Önemli Noktalar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta Vize Sınavı Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
8. Hafta Kriz İletişiminde Örnek Olaylar Yazılı Sınav
9. Hafta Kriz İletişim Kuramları Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta Kriz Yönetim Planı ve Örnek Olaylar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta Sorunların ve Risklerin Yönetimi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta Kriz İletişimi Vaka Analizi örnekleri, Stres Tanımı, Stresle başa çıkma yöntemleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek
ÖÇ-2Kriz ve boyutlarını ölçebilmek ve kavrayabilmek
ÖÇ-3Kriz koşullarında yürütme ve uygulama yapabilecek donanıma sahip olmak
ÖÇ-4Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek
ÖÇ-5Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60