Bu dersin amacı; temel iletişim kavramları, iletişim süreçleri, iletişim tarihi, fonksiyonları, özellikleri, türleri ve iletişim kampanyaları konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişim Kavramı ve İşlevleri
Dijital Eğitim
2. Hafta
İletişim Süreci ve Öğeleri
Dijital Eğitim
3. Hafta
İletişimin Tarihsel Süreci ve Sınıflandırılması
Dijital Eğitim
4. Hafta
Dijital İletişim
Dijital Eğitim
5. Hafta
Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital İletişimdeki Rolü
Dijital Eğitim
6. Hafta
İletişim ve Pazarlama
Dijital Eğitim
7. Hafta
Dijital Reklamcılık ve PR
Dijital Eğitim
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
İşletmelerin İletişim Dili
Dijital Eğitim
10. Hafta
İletişim Kampanyaları
Dijital Eğitim
11. Hafta
İletişim Kampanyaları
Dijital Eğitim
12. Hafta
Etkili İletişim Yöntemleri
Dijital Eğitim
13. Hafta
Örgüt İletişimi
Dijital Eğitim
14. Hafta
Kişilerarası İletişim ve Empati
Dijital Eğitim
15. Hafta
FİNAL
FİNAL
16. Hafta
FİNAL
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1.İletişim, yazılı iletişim ve örgütsel iletişim kavramlarına hakim olunacaktır
ÖÇ-2
2. İletişim türleri, iletişimi etkileyen faktörler, harfler, şekil ve yazı özellikleri, yazı tipleri, metin etkinlik unsurları, etkililiğini arttıran faktörler hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
3 Halkla ilişkiler raporları, rapor yazma teknikleri, raporların biçim ve içerik yönü, basın açıklaması yazma teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-4
4.Tanım ve anlam, iletişim yolları, engeller ve sorunlar, bireysel-sosyal ve örgütsel iletişim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak