Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TURİZM PAZARLAMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO2020 2 TURİZM PAZARLAMASI 3/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Genel pazarlama anlayışı; turizm hizmetleri pazarlamasının geleneksel pazarlama yaklaşımından farklılıkları; hizmetlerin özellikleri; turizm pazarlama karması elemanları (4P's) ; turizm pazarlama politikası ve stratejilerinin anlatılması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse katılım,etkin dinleme,ödev ve projelere katılım,sorular ile öğrenme,istekli ve arzulu olma,dersi benimseme
Öğretim Üyeleri ÖĞR.GÖR. PELİN FATMA TUNA ARSLAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 10:00-12:45 2A02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders notları, 

SLAYTLAR,   

Tartışma

 
Temel Kaynaklar TURİZM PAZARLAMASI, Nazmi Kozak, Detay Yayıncılık 
Diğer Kaynaklar  TURİZM PAZARLAMASI, Mikdat Erol, Ekin Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamaya giriş ve pazarlama hakkında genel bilgiler, Pazarlamanın tarihsel gelişim süreci, Pazarlama anlayışları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta Turizm pazarlamasına giriş ve gelişimi, Turizm pazarlamasının özellikleri ve hedefleri, Turizm pazarının yapısı, Turistlerin satın alma davranışları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta Turizm işletmelerinde Pazarları segmente etme anlayışı, Pazar ve pazarlama stratejileri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Turizm pazarlama karması elemanları, 4P'S of marketing, pazarlama karması, pazarlama araştırmaları ve stratejileri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Turistik ürün planlaması ve stratejileri, Turistik ürün yaşam dönemleri ve stratejileri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta Turizmde fiyatlandırma kararları, Fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Turizmde dağıtım kanalları ve dağıtım çeşitleri, Dağıtım stratejileri, Turizm işletmelerinde tutundurma kavramları, Tutundurma yöntemleri ve stratejileri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta Turizmde pazarlama araştırması, Pazarlama araştırması süreçleri ve yöntemleri ve pazarlama araştırma alanları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta Turizmde stratejik planlama ve yönetim, Planlama yöntemleri ve süreçleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta Turizmde destinasyon yönetiminin tanımı ve önemi, Destinasyon planlaması ve imaj yaratma yöntemleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta Pazarlama denetimi ve performans ölçümü, Pazarlama denetim işlevleri ve türleri, Performans değerlendirme yöntemleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta Turizm pazarlama politikaları ve ilkeleri, Pazarlama politikalarının amaçları, bölümleri ve stratejileri, Uluslararası turizm pazarlaması politikaları ve pazara girme stratejileri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta Turizm işletmelerinde modern pazarlama, veritabanı pazarlaması, ilişkisel pazarlama, internet pazarlaması Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta Final haftası
16. Hafta Final haftası
17. Hafta Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Turizm pazarlaması kavramını tanıtmak
ÖÇ-2Pazar bölümlendirmesini ve hedef Pazar seçim uygulamalarını açıklayabilecek ve yorumlayabilecek
ÖÇ-3Pazarlama araştırmasını açıklamak
ÖÇ-4Turizmde pazarlama karmasını tanıtmak
ÖÇ-5Turizm pazarlamasının işletme içerisindeki yerinin anlatılması
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5