Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DRAPAJ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT0014 DRAPAJ 2/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Bu derste drapaj tekniği ile kalıp hazırlama temel bilgilerini kavratabilme ve bu temel bilgileri kullanarak model uygulama yeteneğini kazandırabilme amaçlanmıştır.
Ön Koşullar Kalıp Hazırlama Teknikleri I-II derslerini başarıyla tamamlamak.
Eş Koşullar -
Özel Koşullar ...
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Nilgün Demirhan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Nilgün Demirhan Perşembe 13:00-15:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma İnceleme,Gösterip Yaptırma Deney,Demastrasyon,Benzetim
Temel Kaynaklar
-OLGAÇ, Pınar. Moda Resmi, Ya- Pa Yayıncılık, İstanbul-1997 
-GENER, Nimet (1996), “Giyim Tasarımında Drapaj’ın Yeri ve Önemi Manken Üzerinde Bir Model Örnegi”, Tekstil ve Konfeksiyon, 2, Mart:142-145.
-GÜMÜS, Ümit Baysal (1996), “Drapaj”, Konfeksiyon ve Teknik, Ekim: 82-99.
-ISTOOK, Cynthia L. (2000), “Rapid Prototypıng in the Textile & Apparel Industry:A Pilot Project”, Journal of Textile and Apparel Technology and 
Manegement, I,1, September:1-14.
-Michele Wesen Bryant, Moda Çizimi, Karakalem Kitabevi Yayınları, İstanbul 2013 ISBN 9786054146093
-Anna Kiper, Moda İllüstrasyonları İlham ve Teknik, Bilge Kültür Sanat, İstanbul 2014 ISBN 9786054921218
-9 HEADS’ A Guide to drawing fashion by Nancy Riegelman,2006
-Colors for modern fashion, Drawing Fashion With Colored Markers- Nancy Rıegelman Nine Heads Media
-Textile Designs- Meller Elffers – Abrams
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Drapaj ın tarihsel gelişimi ile ilgili bilgilerin aktarılması. İlk çağlardan günümüze drapajın kullanımı. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Mankenlerin ölçülerinin büyültülüp küçültülebilmesi için elyafla doldurma yönteminin uygulanması. Manken üzerinde kurdele ile işaretleme yapılması. Beden hatlarının belirlenmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Manken üzerinde amerikan kumaş kullanılarak temel etek kalıbının gösterilmesi. Öğrencilerin sınıfta uygulaması. Mankenden çıkarılan kalıbın düzeltmesinin ve eşitlemesinin yapılması ve ardından mülaj kağıdına nasıl geçirileceğinin gösterilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta Manken üzerinde amerikan kumaş kullanılarak temel kollu üst beden kalıbının gösterilmesi. Öğrencilerin sınıfta uygulaması. Mankenden çıkarılan kalıbın düzeltmesinin ve eşitlemesinin yapılması Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta Örnek belirlenen Model Uygulama Föyü`ndeki modelin uygulanması. Amerikan kumaştan kesilmiş ön ve arka kalıpların mankene iğnelenmesi. Ön ve arka parça için drapaj yapılacak parçanın eşit olarak krep şifondan kesilmesi. Astara iğnelerek drapaj işleminin uygulanması ve ardından elde teğellenmesi. Kol parçasının manken üzerine iğnelenmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Manken üzerinde amerikan kumaş kullanılarak temel elbise kalıbının gösterilmesi. Öğrencilerin sınıfta uygulaması. Mankenden çıkarılan kalıbın düzeltmesinin ve eşitlemesinin yapılması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Omuzdan pens, beden pensi, göğüs pensi, bedende farklı kup çalışmalarının hazırlanması. Temel beden kalıbında pens kaydırılmaları yapılarak farklı tasarımların elde edilmesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta Temel beden kalıbı üzerine blazer ceket çalışması. Blazer ceket üzerine bedenden çıkan erkek yaka çeşitleri, şal yaka, amerikan yaka çeşitlerinin uygulanması Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
9. Hafta Öğrencinin manken üzerinde özgür çalışma yapması. Kendi tasarımlarını kumaşla manken üzerinde form vermesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta Drapaj sergisi için ortak temanın belirlenmesi. Temaya uygun moodboard ların hazırlanması. Malzeme araştırmaları Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta Eskiz çizimlerinin belirlenmesi. Geliştirme çizimleri ile birlikte gruplamaların yapılması. Gruplamalara uygun malzemelerin netleştirilmesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta Tasarlanan modele manken üzerinde form verilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta Tasarlanan modelin istenilen amaca uygunluğunun kontrolü: Tasarımın amaca uygunluğu, malzeme uygunluğu, malzemenin ekonomik kullanımı, tekniğin uygunluğunun kontrolü Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta Onaylanan tasarımın mankenden çıkarılması. Kalıp haline getirilen modelin dikilmesi ve tekrar mankene giydirilerek sunulması Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bu teknikle öğrenci kumaşla birebir çalışabilir.
ÖÇ-2Drapaj çalışmaları ile tasarımcının model oluşturma becerileri geliştirilebilir.
ÖÇ-3Kumaş özelliklerini daha iyi tanıyarak tasarlanan modelin vücuda uygunluğunun üç boyutlu olarak kontrolünü sağlayabilir.
ÖÇ-4Fazla kesikli, asimetrik, drapeli, farklı pensli ve kup çalışmalarını drapaj tekniği ile rahatlıkla uygulayabilir.
ÖÇ-5Farklı kesimler, kumaşlar, desenler bir bütün olarak tasarım aşamasında modelin hazırlandığı vücut ölçülerinde üç boyutlu olarak oluşturulduğu için tasarımın doğruluğunu kolaylıkla denetleyebilir.
ÖÇ-6Daha çok özel giysiler: gelinlik, tuvalet, fantezi giysiler, drapeli modeller, yaratıcılık ve özel model uygulama gerektiren giysi tipleri için drapaj tekniğini uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6