Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


EV TEKSTİLİ TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT0017 EV TEKSTİLİ TASARIMI 2/1/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Dünya ev tekstili endüstrisinde hem tasarım dili hem de üretim yöntemleri ile kendi farklı yolunu izleyen ev tekstili ürünlerinin daha iyi tanınması hedeflenmektedir. Bu alanda çalışmayı düşünen öğrencilerin ürünün teknik özelliklerine hâkimiyetlerini arttırmak ve tasarım süreçlerindeki tüm aşamaları daha detaylı olarak uygulayabilmelerine olanak sağlaması planlanmaktadır
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan Salı 09:00-11:45 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Gösterip Yaptırma
Temel Kaynaklar AYDINLI, Semra, Mimarlıkta Görsel Analiz, İ.T.Ü Mimarlık Fakültesi Yay., İstanbul, 1992.

 

BASER, Güngör, Dokuma Teknigi ve Sanatı, Temel Dokuma Teknigi ve Kumas Yapıları, Cilt I, Punto Yay. Ltd., İzmir, 2004.

 

ÇAGLARCA, Saadettin, ‘ Renk Ve Armoni Kuralları’, İnkılap Yay., İstanbul, 1993.

 

GENÇ, Adem, Ahmet, Sipahioglu, Görsel Algılama, Sanatta Yaratıcı Süreç, Sergi Yay., İzmir, 1990.

 

KALINKARA, Velittin, Konutta İç Dekorasyon, Mühendislik, Mimarlık Yay., Teknik Yayınevi, Ankara, 2001.

 

KANLIK, Ercüment, Renklerin Armoni Sistemleri, İTÜ Matbaası, İstanbul, 1964.

 

KAPTAN, B. Burak, İç Mekânın Niteligini Belirleyen Ögelerin Görsellik Kazanmasını Saglayan Olusumlar, Anadolu Sanat Dergisi, Sayı:11, 2001.

 

ÖZBUDAK, Y.B, GÜMÜS B., İç Mekan Aydınlatmasında Renk Ve Aydınlatma

Sistemi İliskisi, D.Ü. II. Ulusal Aydınlatma Sempozyumu, 2003

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ev tekstili sektörü genel bilgileri/ürün grupları sınıflandırılması Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Ev tekstili –tekstil- mekan ilişkisi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Ev tekstilinde trend takibi güncel eğilimler Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta Dünya’dan ve Türkiye’den seçilen örnek ürün gruplarının, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, pazarlama ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta Ev tekstili ürünlerinden koleksiyon oluşturma süreci ev tekstilinde benzer üretim süreçleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Ev tekstili ürünlerinden koleksiyon oluşturma süreci ev tekstilinde özgün ürün tasarım koleksiyon oluşum süreçleri Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Ara sınav ...
8. Hafta Dönemin moda eğilimlerinin incelenmesi ve belirlenen bir alan için güncel eğilimlere uygun mekan ve konu seçimi, Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
9. Hafta Belirlenen konuya uygun moodboard/renk panosunun hazırlanması Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta Belirlenen konuya uygun kumaş kalitelerinin belirlenmesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta Belirlenen konuya uygun desenlerin çizimi kompozisyonlar Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta Koleksiyonun varyant çalışması Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta Koleksiyonun sunuma hazırlanması tasarımların mekana giydirilmesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta Koleksiyonun sunum portfolyosunun hazırlanması Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Ev tekstili sektörünü tanıma
ÖÇ-2Ev tekstili ürün gruplarını kavrayabilme
ÖÇ-3Ev tekstili ürünlerinde koleksiyon oluşturma sürecini bilme
ÖÇ-4Ev tekstili ürünlerinde koleksiyon oluşturma sürecini bilme
ÖÇ-5İç mekân ürünlerinde tasarım ürünlerini tasarlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5